  • 31. Data: 2009-11-19 14:35:10
    Temat: Re: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    news:4b055301$1@news.home.net.pl...

    > Niektóre, bardzo nieliczne modele.

    obecnie. :)

  • 32. Data: 2009-11-19 16:55:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote
    > Ale w tekście jest "żądać" a nie "prosić".

    A nawet jakby...
    "Proszę dowód osobisty"
    "Proszę pokazać telefon".
    Na miejscu nieświadomego obywatele robi to jakąś różnicę, jesteś w stanie
    odróżnić co jest poleceniem a co tylko rzekomo prośbą...?

  • 33. Data: 2009-11-19 18:18:18
    Temat: Odp: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ER" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oki.
    > Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06# i podac policjantowi kod
    > IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda zdecydowanie
    > mniej chodliwe.
    > Inna sprawa, ze numery IMEI kradzionych telefonow powinny byc
    > automatycznie blokwane przez wszystkich operatorow.

    To zły sposób, bo złodziej albo zmieni IMEY, albo wywali telefon. A tak, to
    albo go sam używa, albo komuś sprzeda i zwiększa się szansę wykrycia
    sprawcy.

  • 34. Data: 2009-11-19 19:38:21
    Temat: Re: Odp: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To zły sposób, bo złodziej albo zmieni IMEY, albo wywali telefon. A tak, to
    > albo go sam używa, albo komuś sprzeda i zwiększa się szansę wykrycia
    > sprawcy.

    Na krótką chwilę bo potem złodzieje się zaadaptują ;) Tego typu
    działania de facto prowadzą do wzrostu ogólnej zaradności przestępczej
    IMO tylko i/lub spadku ogólnej zaradności policyjnej bo po co myśleć
    skoro można masowo kontrolować? ;)

    j.

  • 35. Data: 2009-11-19 21:01:59
    Temat: Odp: Odp: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > działania de facto prowadzą do wzrostu ogólnej zaradności przestępczej
    > IMO tylko i/lub spadku ogólnej zaradności policyjnej bo po co myśleć

    Nikt tego masowo nie kontroluje, bo nie ma takich technicznych możliwości.

  • 36. Data: 2009-11-20 07:46:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:55:42 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > Na miejscu nieświadomego obywatele robi to jakąś różnicę, jesteś w
    > stanie odróżnić co jest poleceniem a co tylko rzekomo prośbą...?

    No cóż, może tego nawet uczą w szkołach policyjnych, ale faktycznie w
    niepewnych sytuacjach gliniarz zaczyna od prośby. Większość ludzi, którzy
    są mili i lubią miłych ludzi reaguje na to pozytywnie.
    Nie wiem czy to jest nadużycie. Jeśli już to manipulacja, a nie nadużycie
    prawa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 37. Data: 2009-11-20 09:07:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > niepewnych sytuacjach gliniarz zaczyna od prośby. (...)
    > to manipulacja, a nie nadużycie
    > prawa.

    Jeśli kończyłoby się na manipulacji to jeszcze przejdzie. Ale mówienie o
    prośbie to tylko etykieta na zewnątrz, dla strony trzeciej. Ani obywatel nie
    czuje, że to prośba, ani nawet nie zakłada tego sam funkcjonariusz. Bo jeśli
    petent odmówi, to pewnie się go przymusi, znajdując inne uzasadnienie i
    inaczej nazywając tę czynność. I to jest właśnie niebezpieczne, bo zaczynają
    się tworzyć faktyczne obowiązki i ograniczenia swobód, których nie ma w
    ustawie...
    Na tej samej zasadzie to policjanci mogliby wchodzić do domu z prośbą
    "proszę otworzyć, pokazać szafy i kredens"... i co, ktośby się zażalił do
    prokuratury, to by sprawy nie było wg Ciebie, bo przecież działali tylko w
    ramach "prośby", więc jest ok...? Przecież to jest podobny rozwój wydarzeń.
    Czy może jednak stwierdzonoby, że to było przeszukanie i zbadano by
    przesłanki do niego...? Dlatego właśnie organ państwowy powinien unikać tego
    typu dwuznacznych sytucji.

  • 38. Data: 2009-11-20 12:03:57
    Od: "Młody Płatnik" <r...@v...pl>

    A co jeśli ktoś ma telefon blokowany kodem użytkownika?

  • 39. Data: 2009-11-20 12:07:11
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 20 Lis, 10:07, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > prokuratury, to by sprawy nie było wg Ciebie, bo przecież działali tylko w

    Ale na tej zasadzie wchodzą.

  • 40. Data: 2009-11-21 18:49:38
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Nikt tego masowo nie kontroluje, bo nie ma takich technicznych możliwości.

    techniczne mozliwosci sa jak najbardziej, bardziej chyba chodzi o umiejetnosc
    ich wykorzystania i odwieczna kwestie 'kto za to zaplaci'