  • 11. Data: 2006-01-19 13:11:07
    Temat: Re: Policja będzie karać pasażerów za jazdę z pijanym kierowcą
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:dqo2vn$t8$1@news.wp.pl...
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:dqo2ok$foq$1@inews.gazeta.pl...

    > Przeczytaj główny wątek:
    > "Jak mówi podinsp. Krzysztof Majewski - w świetle obowiązującego prawa -
    > pasażerowie, którzy zgadzają się na jazdę z pijanym kierowcą aprobują
    > łamanie prawa. Wyjaśnił też, że policja będzie działać w oparciu o
    > pragraf o podżeganiu i pomocnictwie."

    i to jest bzdura, poczytaj definicje podzegania i pomocnitcta. Czyzby to byl
    pomysl Pana Ludwiga ?

  • 12. Data: 2006-01-19 13:27:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > nawet jakbys poczul to to ni jest ani pomocnitctwo ani podzeganie

    Stawiałbym na ciekawą interpretację 239 KK no i oczywiście 179
    KK - defacto do tego to psy mają rację ... ale pomerdało im się
    z podżeganiem - fakt.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 13. Data: 2006-01-19 13:36:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Stawiałbym na ciekawą interpretację 239 KK

    nie ma szans (przynajmniej w wiekszosci przypadkow), ty nie pomagasz sprawcy
    w niczym, nei utrudniasz postepowania , nie zacierasz sladow

    no i oczywiście 179
    > KK - defacto do tego to psy mają rację ... ale pomerdało im się z
    > podżeganiem - fakt.

    moim zdaniem mialoby to zastosowanie w przypadku osob ktore wydaja taki
    samochod - kluczyki -
    osobie nawalonej, (wiedzac ze ona jest nawalona) badz w przypadku
    parkingowcow ktorzy MAJAC SIWADOMOSC ze po pojazd zglasza sie nawalona
    pozwalaja na opuszczenie parkingu tej soobie wraz z samochodem o ile ona go
    prowadzi, ale nie w przypadku
    przypadkowej osoby zabieranej jako 'gosc' .

    P.

  • 14. Data: 2006-01-19 13:53:41
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Nie wiem jak udowodnić, ale gdybym był "takim" pasażerem, to najprostszą
    > wymówką jest info, że lekarzem nie jestem, alkomatu nie posiadam, nie
    > zauważyłem żadnych objawów bycia pijanym w zachowaniu kierowcy ...
    >
    > Oj będą się pałować w sądach, będą ;)

    Ciekawe czy tak samo będziesz mówił kiedy:
    1. pijany kierowca z którym pojedziesz rozbije się i poniesiesz uszczerbek
    na zdrowiu
    2. pijany kierowca z którym pojedziesz zabije np. rowerzyste
    3. pijany kierowca z którym pojedziesz rozbije sie i zginiesz... ale tu już
    nic nie powiesz.

  • 15. Data: 2006-01-19 14:03:55
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Cyberix porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > 2. pijany kierowca z którym pojedziesz zabije np. rowerzyste
    > 3. pijany kierowca z którym pojedziesz rozbije sie i zginiesz... ale tu już
    Rozroznij dwie rzeczy - jazda po pijanemu to glupota. ihmo pijany
    kierowca powodujacy wypadek powinien byc traktowany jakby usilowal kogos
    zabic a powodujacy wypadek smiertelny - jak morderca. Ale druga sprawa
    to tworzenie jasnego prawa, ktore nie bedzie martwe. A ten przepis
    bedzie martwy bo ciezko bedzie udowodnic pasazerowi ze pomagal pijanemu
    kierowcy (ze nie wspomne o udowodnieniu ze pasazer wiedzial iz kierowca
    jest pijany)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 16. Data: 2006-01-19 14:07:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    .

    > Ciekawe na czym to pomocnictwo miałoby polegać?

    Np. na piciu z kierowcą przed jazdą.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2006-01-19 14:19:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w wiadomości
    > i to jest bzdura, poczytaj definicje podzegania i pomocnitcta. Czyzby to byl
    > pomysl Pana Ludwiga ?

    Ten pomysł jest tak samo bezsensu jak matura z religii. :)

  • 18. Data: 2006-01-19 14:33:59
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > martwy bo ciezko bedzie udowodnic pasazerowi ze pomagal pijanemu kierowcy
    > (ze nie wspomne o udowodnieniu ze pasazer wiedzial iz kierowca jest

    Dlaczego? Są państwa w których ten przepis wyśmienicie funkcjonuje.
    Oczywiście nie możemy podchodziź do tego bezkrytycznie, ale wyeliminujemy
    sytuacje gdzie komplenie pijany chłystek odwozi kumpli z dyskoteki...

  • 19. Data: 2006-01-19 14:37:52
    Od: "Dawid" <j...@w...pl>

    moze jak by byla matura z religii to by nie bylo pijanych kierowcow,
    sumienie im by nie pozwolilo :D

  • 20. Data: 2006-01-19 14:52:15
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Cyberix napisał(a):

    > Ciekawe czy tak samo będziesz mówił kiedy:

    Ciekawe, ile trzebaby lat by wyleczyć Cie z mani prześladowczej.

    To jest grupa pl.soc.prawo - spójrz w faq grupy.