  • 31. Data: 2010-04-01 14:44:41
    Temat: Re: Poj...ło POczte POlska
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-04-01 15:20, Gotfryd Smolik news wrote:

    > W podkreślonym.
    >
    > Ową "organizacyjność" może nadawać dowolna ustawa - są więc
    > takimi "jednostkami" np. wspólnoty mieszkaniowe, nawet małe
    > (mimo że "stosuje się do nich zasady KC"), jest taką "jednostką"
    > również np. Rada Rodziców (nie pytaj mnie jak ją zlokalizować,
    > ale jak podasz adres to PP będzie miała zgryz :>).

    Rodzina Kowalskich? :-)

  • 32. Data: 2010-04-01 15:17:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

> [...]
    [...]
    > Rodzina Kowalskich? :-)

    KRiO?
    No tak... :D

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-04-01 19:56:13
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-04-01 17:17, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > KRiO?
    > No tak... :D

    To dlaczego nie można do Janiny i Jana Kowalskich?? :-) Zakładając, że
    nie mają dzieci

  • 34. Data: 2010-04-01 21:24:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To dlaczego nie można do Janiny i Jana Kowalskich?? :-)

    Z powodu "braku wskazania jednostki organizacyjnej"?
    Prawdopodobnie list skierowany do wspólników SC, ale bez
    wskazania właśnie SC jako "jednostki" również by nie przeszedł.
    Przepis wyraźnie wskazuje, że adresatem musi być "jednostka",
    więc taka jednostka (organizacyjna) jak rozumiem musi być
    eksplicite *wymieniona* jako adresat.

    Wyobraź sobie, że Janina i Jan Kowalscy mieszkają w domu
    z wydzielonymi lokalami, które dostali w spadku po swoich
    rodzicach (każdy swój udział), a do tego prowadzą spółkę
    cywilną.
    Do której "jednostki" ma być skierowany list zaadresowany
    jako "JJ Kowalscy":
    - małżeństwa
    - spółki
    - wspólnoty mieszkaniowej
    ...skoro to są *RÓŻNE* jednostki?
    Fakt powiadomienia tych samych osób nic nie zmieni: przecież
    poczta nie ma obowiązku wnikania, kto jest członkiem jakiej
    "jednostki".

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-04-01 22:07:30
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-01 23:24, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Fakt powiadomienia tych samych osób nic nie zmieni: przecież
    > poczta nie ma obowiązku wnikania, kto jest członkiem jakiej
    > "jednostki".

    Gdyby tak było to doręczyli by jednej z osobie z dwu wymienionych.
    A może listonosz/doręczyciel przed wręczeniem przesyłki ma
    prawo i obowiązek sprawdzić np. stan prawny wspólnoty majątkowej ?
    Czy może jednak powinien doręczyć list jednej z dwu wymienionych osób ?

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2010-04-02 02:55:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > prawo i obowiązek sprawdzić np. stan prawny wspólnoty majątkowej ?
    > Czy może jednak powinien doręczyć list jednej z dwu wymienionych osób ?

    ale poczta nie ma ochoty podejmowac za ciebie decyzji, ktorej to osobie
    ma to wreczyc.
    Podejmij decyzje sam.

  • 37. Data: 2010-04-02 08:21:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 00:07:30 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > A może listonosz/doręczyciel przed wręczeniem przesyłki ma
    > prawo i obowiązek sprawdzić np. stan prawny wspólnoty majątkowej ?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    To może zwykły briftriger jeszcze będzie żądał zaświadczenia o niezaleganiu
    z podatkami? :))))

  • 38. Data: 2010-04-02 09:35:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010, RadoslawF wrote:

    > A może listonosz/doręczyciel przed wręczeniem przesyłki ma
    > prawo i obowiązek sprawdzić np. stan prawny wspólnoty majątkowej ?

    Zwróć uwagę, że Twoje pytanie staje się (w świetle tego co
    pisałem) bezprzedmiotowe :)
    Jak adresatem listu jest małżeństwo (a nie oboje małżonków
    jako dwie osoby), status ich wspólnoty jest bez znaczenia:
    "podmiotem nie mającym osobowości prawnej" jest w tej samej
    mierze małżeństwo ze wspólnotą jak i to z pełną rozłącznością
    majątkową.
    Listonoszowi nic do formy wspólnoty majątkowej.
    Natomiast jak się chcesz spytać, czy powinien się (ich) spytać
    czy aby rozwodu nie wzięli, to co innego ;)

    > Czy może jednak powinien doręczyć list jednej z dwu wymienionych osób ?

    Ależ oczywiście - ale jako "upoważnionemu reprezentantowi jednostki
    organizacyjnej nie będącej osobą prawną", która to jednostka jest
    JEDNYM adresatem, a nie "jednemu spośród adresatów na liście"!

    W przypadku małżeństwa: art.23 KRiO, jak sądzę (acz nie wiem czy zapis
    można uznać za "wystarczający")
    W przypadku S.C.: art.865 KC (dla odmiany zdecydowanie i jasno zapisane)
    W przypadku "małej" wspólnoty mieszkaniowej: art.200 KC w powiązaniu
    z art.19 ustawy o własności lokali

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-04-02 09:56:49
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Bezprzedmiotowe, bo w przypadku listów poleconych i tak wystarczy bezdomny
    otwierający drzwi o numerze mieszkania jak w adresie.

    Innymi słowy: Tusk wyp.... ;-)

    -----