  • 1. Data: 2008-01-12 10:16:34
    Temat: Podwójne obywatelstwo -wojsko
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam!
    Otóż moja sytuacja przedstawia się następująco:
    Jestem obecnie zameldowany w Niemczech, dostałem tam wezwanie na
    komisje wojskową (nie wiem czy ten fakt jest istotny więc podaje),
    póki co pracuje i mieszkam w Polsce. Nie napisałem (oddałem) jeszcze
    pracy magisterskiej ( = 9mies. wojsko) i dostałem wezwanie do wku.

    Moje pytanie, jak wygląda sytuacja jeśli bym się wymeldował z
    aktualnego miejsca zamieszkania w Polsce?
    Czy wojsko dalej ma prawo mnie ścigać ? (ponieważ pracuje w tutaj?)
    Jak wygląda to na tle prawa unijnego ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi!

  • 2. Data: 2008-01-12 20:48:19
    Temat: Re: Podwójne obywatelstwo -wojsko
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam wrote:
> [...]
    > aktualnego miejsca zamieszkania w Polsce?
    > Czy wojsko dalej ma prawo mnie ścigać ? (ponieważ pracuje w tutaj?)

    Jesteś obywtelem polskim i narazie mieszkasz w Polsce, więc WKU ma prawo
    cię ścigać. To że gdzieś tam jesteś zameldowany jest bez znaczenia.

    Do wojska nie bierze się osób mających obywatelstwo polskie
    mieszkających na stałę za granicą. Na razie tego ostatniego warunku nie
    spełniasz.

  • 3. Data: 2008-01-12 20:49:38
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > aktualnego miejsca zamieszkania w Polsce?
    > Czy wojsko dalej ma prawo mnie ścigać ? (ponieważ pracuje w tutaj?)

    To w Niemcach tez jest zasadnicza sluzba wojskowa? Nie wiedzialem.
    No to wybieraj, czy wolisz sluzyc ku chwale tej czy tamtej ojczyzny.
    Abwehra albo WP

    --
    Reseller

  • 4. Data: 2008-01-13 04:18:54
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Do wojska nie bierze się osób mających obywatelstwo polskie
    > mieszkających na stałę za granicą. Na razie tego ostatniego warunku
    > nie spełniasz.

    Ciekawe jak można spełnić taki warunek.
    Co znaczy "na stałe" ??
    To, że ktoś ładnie obieca, że już do końca życia nigdy i nigdzie się nie
    przeprowadzi ?
    Czy jak ?

  • 5. Data: 2008-01-13 08:03:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Sty, 05:18, "d852" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Co znaczy "na stałe" ??
    > To, że ktoś ładnie obieca, że już do końca życia nigdy i nigdzie się nie

    Wiem tyle, że jesli się jest wymeldowanym to nie scigają (moj kolega
    sie wymeldowal i daja sobie spokoj), nie wiem natomiast jak sie wtedy
    ma kwestia pracy...
    wymeldowal bym sie na 6 miesiecy (czasowo) dokonczyl zalegla prace
    mag.
    w niemczech jest wybor pomiedzy sluzba cywina a wojskowa to tak na
    marginesie - a wiem jako fakt ze nie biora ludzi wychowanych w polsce -
    sostaje sie rezerwe na komisji :)

  • 6. Data: 2008-01-13 08:50:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Sty, 21:49, Reseller <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > To w Niemcach tez jest zasadnicza sluzba wojskowa? Nie wiedzialem.
    > No to wybieraj, czy wolisz sluzyc ku chwale tej czy tamtej ojczyzny.

    Ani jednej ani drugiej :}

  • 7. Data: 2008-01-13 09:32:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam wrote:

    > Wiem tyle, że jesli się jest wymeldowanym to nie scigają (moj kolega
    > sie wymeldowal i daja sobie spokoj),

    bo biuro meldunkowe przekazuje informacje do WKU.
    jak się wymeldował to WKU wiedziało, że wyjechał i odłożyło akta do
    archiwum.

    > nie wiem natomiast jak sie wtedy
    > ma kwestia pracy...

    a kogo to w pracy obchodzi.
    inna sprawa, że z godnie z prawem masz 3 dni na zameldowanie się w
    miejscu zamieszkania

    > wymeldowal bym sie na 6 miesiecy (czasowo) dokonczyl zalegla prace
    > mag.

    to się zdecyduj wreszcie, czy ty mieszkasz w Polsce czy w Niemczech,

  • 8. Data: 2008-01-13 09:57:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Sty, 10:32, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > archiwum.

    > a kogo to w pracy obchodzi.
    > inna sprawa, że z godnie z prawem masz 3 dni na zameldowanie się w

    W Pracy nikogo ale nie wiem jak sie ma sprawa wku - zus itp, czy nie
    pobieraja stamtąd informacji ?

    > to się zdecyduj wreszcie, czy ty mieszkasz w Polsce czy w Niemczech,

    A to niby po co mam sie decydowac?? moge mieszkac i tu i tu, w
    miescie mam jeszcze ludzi zameldowanych którzy mieszkają od 20 lat za
    granicą.
    Tu jest tylko kwestia traktowania ludzi z dyplomem = 3 miesiaca (a
    najprawdopodobniej rezerwa z miejsca) a bez- 9 miesiecy (nie wiem moze
    tez rezerwa - ale czy warto ryzykowac??!)

  • 9. Data: 2008-01-13 10:21:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 13 styczeń 2008 09:50
    (autor Adam
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <b...@k...go
    oglegroups.com>):

    > Ani jednej ani drugiej :}

    To zostań Hansem Klossem. Zaciągnij się do Abwery ale wcześniej zgłoś do
    Putina do KGB.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 10. Data: 2008-01-13 11:06:56
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    f.googlegroups.com...

    > Ani jednej ani drugiej :}

    To moze w takim razie innaczej. Wybierz w ktorym pierdlu wolisz siedziec
    polskim czy niemieckiem, a moze w obu (oczywsicie nie naraz). ;-)