  • 21. Data: 2011-07-12 19:36:28
    Temat: Re: Podwójna opłata u notariusza
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Próbuję zanalizować sytuację oraz dowiedzieć się dlaczego do tej pory
    > takich schiz nie było i notariusze brali 1 stawkę, a także czemu Unizeto
    > też mówi o jednej stawce.

    Jak pamiętam swoją instrukcję przy wyrabianiu podpisu (też Certum),
    to się uwierzytelniało jeden podpis na jednym dokumencie.
    Drugi dokument można było podpisać bez notariusza.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2011-07-12 19:48:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > W dniu 2011-07-12 19:50, witek pisze:

    > W sumie notariusz może stwierdzić wszystko, ma nawet osobną taksę 200zł na
    > takie niestandardowe usługi, więc jak ktoś będzie chciał nawet
    > stwierdzenia, że ma pryszcza na tyłku, to pewnie się da.

    No o ile się wylegitymuje, żeby było wiadomo czyj to prysz i czyj tyłek.
    :)

  • 23. Data: 2011-07-12 22:01:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.07.2011 21:18, Liwiusz pisze:
    > Do tej pory miałeś tak, że za dwa akty (dwa poświadczenia podpisu)

    A nie wiem, może kiedyś wymagali 1? Nie umiem teraz odkopać papierów.
    Wiem, że n takich podpisów załatwiłem i nikt nie marudził, że notariusz
    bierze 2 razy.

    > Faktem jest jednak, że są to dwa osobne zaświadczenia.

    No Oświadczenie wypełniane przez notariusza jest jedno.

    > I gdzie ten Unizeto, bo go nie widzę w wątku?

    W pierwszym liście napisałem:

    ,,Unizeto mówi, że to kosztuje 20zł + VAT i nigdy nikt mi się nie skarżył,
    że jest inaczej.''

    A chyba mają wiedzę, bo sprzedają tego na pęczki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2011-07-12 22:02:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.07.2011 21:36, Wojciech Bancer pisze:
    > Jak pamiętam swoją instrukcję przy wyrabianiu podpisu (też Certum),
    > to się uwierzytelniało jeden podpis na jednym dokumencie.
    > Drugi dokument można było podpisać bez notariusza.

    Czyli Unizeto zmieniło teraz wymagania? No to by wyjaśniało, bo ostatnio
    z rok a może nawet 2 lata temu to załatwiałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2011-07-12 22:26:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Czyli Unizeto zmieniło teraz wymagania? No to by wyjaśniało, bo ostatnio
    > z rok a może nawet 2 lata temu to załatwiałem.

    IMHO Twoja znajoma nie doczytała w instrukcji i z rozpędu poświadczyła
    za dużo. Z mojej instrukcji:

    W przypadku udania się do notariusza:

    Jakie dokumenty przygotować?
    Przed wizytą u notariusza należy przygotować:
    * jeden egzemplarz Załącznika nr 1 (wniosek) do Umowy z Subskrybentem,
    * dokument tożsamości wskazany podczas wypełniania formularza (dowód osobisty lub
    paszport).

    UWAGA:

    1. Dokument tożsamości, który subskrybent okaże u notariusza, powinien być wymieniony

    w podpisywanym Załączniku nr 1 do Umowy z Subskrybentem (wniosek o wydanie
    certyfikatu kwalifikowanego).

    2. Notariusz dokona notarialnego poświadczenia podpisu. Wymagane jest aby notariusz
    potwierdził tylko jeden podpis - na jednym egzemplarzu Załącznika nr 1 do Umowy
    z Subskrybentem (wniosek o wydanie certyfikatu kwalifikowanego). Pozostałe
    dokumenty
    można podpisać bez konieczności notarialnego potwierdzenia podpisu.

    Procedura i oświadczenie które Ty opisujesz też mam, ale one są dla punktu
    potwierdzenia tożsamości, czy innego punktu partnerskiego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2011-07-12 22:56:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.07.2011 00:26, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2011-07-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > IMHO Twoja znajoma nie doczytała w instrukcji i z rozpędu poświadczyła
    > za dużo. Z mojej instrukcji:

    Ja pierdziu. Oni tę instrukcję nazwali ,,instrukcja aktywacji karty" i
    nie wpadłem na to, że tam jest o tożsamości.... Noż fuck.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2011-07-13 07:12:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak zazwyczaj Ikselka pieprzy głupoty, to tutaj napisała szczerą prawdę,
    > jasno i wyraźnie to co wyciąłeś, że notariusz nie bierze kasy za nakład
    > pracy, tylko za odpowiedzialność którą bierze na siebie.

    czyli co, mam rozumieć, że jak będę kupował mieszkanie za np milion zeta i
    notariusz da d..., w wyniku czego zostanę bez kasy i bez mieszkania, to
    zwróci mi tą kasę?

  • 28. Data: 2011-07-13 07:13:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > I nie "nakład pracy", tylko odpowiedzialność.

    co wchodzi w s kład tej "odpowiedzialności"?
    czy pokrycie strat finansowych?

    pozatym o ile rozumie, to odpowiedzialności w tym wypadku, dotyczy tylko
    jednej rzeczy, a nie dówch

  • 29. Data: 2011-07-13 08:16:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.07.2011 09:12), szerszen wrote:

> [...]
    >
    > czyli co, mam rozumieć, że jak będę kupował mieszkanie za np milion zeta
    > i notariusz da d..., w wyniku czego zostanę bez kasy i bez mieszkania,

    Nie wiem. Na pewno jednak jakieś mniejsze lub większe przykrości go
    spotkają i statystycznie są one proporcjonalne do tego na jaką kwotę "da
    d...".

    p. m.

  • 30. Data: 2011-07-13 08:32:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiem. Na pewno jednak jakieś mniejsze lub większe przykrości go
    > spotkają i statystycznie są one proporcjonalne do tego na jaką kwotę "da
    > d...".

    no jeśli na przykrościach ma się jego odpowiedzialność kończyć, to nadal nie
    widzę powodu do takich praktyk