  • Data: 2008-02-08 22:18:34
    Temat: Re: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:foh4tp$3q8$1@inews.gazeta.pl...

    > To że jakby dziadek nie podarował to byłoby ich.
    > Dziadek może podarować, spadkobiercom nic do podarowanej rzeczy.
    > Spadkobiercy mają tylko prawo do finansowego "co łaska" od obdarowanego
    > wysokości połowy tego co by dostali gdyby nie podarował.

    Absurdalne, ale trudno... Mam pytanie dodatkowe. Jaki okres przed śmiercią
    obejmuje ten przepis??
    Znajoma mająca 34 lata jest już babcią, powiedzmy że teraz coś podaruje, ale
    umrze raczej za kolejne 30 lat, albo później. Czy wówczas spakobiercy będą
    mogli dochodzić "swego" od obdarowanego?? Ile czas umusi minać od darowizny
    do śmierci, żeby darowizna uległo przedawnieniu (o ile ulega)??

    Pozdrawiam Przemek