  • 1. Data: 2003-10-16 18:50:50
    Temat: Podróbki
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Ostatnio sie zastanawiałem nad jedną rzeczą czy sprzedawane bluzy ,kurtki
    czy inne ubrania ze znaczkami (adidas,Nike itp.) na stadionie 10-lecia i nie
    tylko czy jest to nielegalne?
    A druga kwestia to perfumy które równiez można kupić na stadionie 10-lecia w
    Warszawie czy to sa podróbki perfum ? Czy sprzedaż takich perfum które mają
    opakowanie podobne do orginału i zapach a kosztują taniej to czy to tez jest
    nielegalne? Jezeli jest to czemu policja nie rekfiruje takich stanowisk ani
    z odierzą ani z perfumami?

    ---

  • 2. Data: 2003-10-16 20:05:30
    Temat: Re: Podróbki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli wyroby oznaczone zastrzeżonym znakiem towarowym nie są oryginalne,
    to jest to oczywiście przestępstwo. Ale jest ono ścigane na wniosek
    właściciela znaku i bez takiego wniosku Policja nie ma prawa się tym
    interesować. Zresztą wbrew pozorom nie zawsze da się rozróżnić oryginał od
    kopii. Mniejsza o przyczyny takiego stanu rzeczy, ale czasami mają z tym
    trudności przedstawiciele producenta.

  • 3. Data: 2003-10-17 13:13:10
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jeziorm"
> [...]
    mają
    > opakowanie podobne do orginału i zapach a kosztują taniej to czy to tez

    tez sie nad tym zastanawialem - w M1 w Markach (k.W-wy) sprzedaja perfumy z
    butli, nalewane do fiolek bez zadnych znakow firmowych, ale zapachy ktore
    prezentuja mają nazwy jak firmowe i oczywiście zapach też
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-10-17 18:18:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie ma obowiązku oznaczania wyrobów znakami firmowymi. Jest obowiązek
    oznaczyć nazwą wytwórcy i podać atest. nie pamiętam, co jeszcze ma być na
    etykiecie, ale na pewno nie musi być jakiegoś logo. Nazwy perfum nie można
    używać tylko o ile nazwa ta jest chroniona prawem. A więc zarejestrowana w
    urzędzie patentowym. Wówczas wniosek o ściganie może złożyć osoba, która
    ma prawo do wyłączności tego znaku i od jej wniosku jest uzależnione
    działanie Policji. Co do zapachu, to trudno jest zapach zatrzeć, albowiem
    z tego co wiem nie ma możliwości indywidualnej identyfikacji zapachu. Po
    prostu jak stwierdzić, że ten zapach jest identyczny z innym?

  • 5. Data: 2003-10-17 21:44:38
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > z tego co wiem nie ma możliwości indywidualnej identyfikacji zapachu. Po
    > prostu jak stwierdzić, że ten zapach jest identyczny z innym?

    Najprawdopodobniej analiza chemiczna. Albo tresowanymi psami :-)))

  • 6. Data: 2003-10-17 22:15:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Psy chyba nie podejdą. Generalnie nie lubią perfum. Analiza chemiczna, z
    tego co wiem, to na nic. To są związki organiczne. Konia z rzędem dla
    tego, kto odtworzy skład chemiczny (a może jestem niedouczony - to było
    dawno).