  • Data: 2006-12-17 22:17:40
    Temat: Re: Podrabianie podpisów
    Od: "JC" <x...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:em38a6$pck$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak ktoś "za ciebie podpisze" umowę pożyczki (i potem się będą
    > dopominać, żebyś ją spłacał) to też będzie mało poważne? Czy zrobi się
    > poważne dopiero jeśli kartka papieru zawierająca tę umowę będzie
    > zadrukowana drukarką laserową? Czy "jedna kartka papieru" z wykonanym
    > poza PWPW nadrukiem "sto złotych polskich" jest niepoważna?

    Pocieszyłeś mnie, bo dzisiaj na komisariacie opuściła mnie trochę wiara.
    Pojawiły się dodatkowe okoliczności: nie wiem, czy to legalne, ale nagrałem
    dziś dwie rozmowy z kierownikiem. Podczas pierwszej przyznał, że się za mnie
    podpisał, bo przychodziłem na godzinę wyznaczona w grafiku,a nie pół godziny
    wcześniej. O ile takie nagrywanie nie jest zabronione, to byłby to chyba
    koronny dowód w sprawie. Podczas drugiej rozmowy już się wypierał
    podrobienia podpisu, twierdził, że wpisał moje nazwisko, bo ja nie chciałem
    tego zrobić sam. To chyba zmienia kwalifikację prawną z fałszerstwa na
    poświadczenie nieprawdy ? No i pytanie za 1000 punktów: jeśli jest
    wydrukowana tabelka z nazwiskami i obok kazdego nazwiska są dwa puste pola
    na podpisy w przypadku spóźnienia, to wpisanie do tego pustego pola mojego
    nazwiska jego ręką jest podrobieniem podpisu, czy tylko kłamliwą informacją
    ? Jak dla mnie, jeśli nie chciał podrobić listy, to koło mojego nazwiska nie
    powinien pisać jeszcze raz, jak się nazywam, tylko dac jakiś znaczek...

    Jeśli w toku śledztwa go uniewinnią, to jakie mi grożą konsekwencje ?
    Pokrycie kosztów, ew. proces o zniesławienie ? Jak oceniacie moje szanse ?

    pzdr
    JC