    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabianie dokumentów - problem i pytanie (nietypowe)
    Date: Thu, 15 Apr 2004 19:36:35 +0000 (UTC)

    In article <c5mma3$83h$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcyś wrote:
    > powiedzieć,
    > Leżało
    > on
    >
    > Żadne tłumaczenia i kombinowanie nie jest tu potrzebne.
    > Po prostu powiedz, że wydrukowałeś, bo Cię prosił i nie
    > wiedziałeś, do czego mu to potrzebne.
    > To on nadał wydrukowi cechy dokumentu, a potem
    > go użył jako autentycznego i tylko on odpowiada
    > za przestępstwo z art. 270 kk.

    A wtedy przyjdzie kontrola z US (a czemu nie? Facet się brzytwy chwyci),
    radośnie wykryje ukryty przychód, określi go w drodze oszacowania, walnie
    odsetki, parę kar z KKS, a on z tym zostanie. Pewnie się wykręci, ale ja
    jednak bym tak otwarcie i wprost się nie przyznawał, że mu wydrukowałem
    jakąś fakturę, nawet nie będącą dokumentem... Zwłaszcza, że pewne faktury
    to żadnych podpisów posiadać nie muszą. Jeśli to było np. PKWiU 64, to
    wszelkie przyznanie się do nietestowego wydrukowania takiej faktury zaczyna
    być kłopotliwe, bo taka faktura (64 to telekomunikacja) już jest
    dokumentem. Stąd zrestą częste krzyżówki u mniejszych firm wystawiających
    faktury z 64 - TP S.A. raczej jest poza podejrzeniami, ale kiedy ktoś
    odlicza sobie fakturę bez podpisów od firmy "Krzak Sieci Osiedlowe Hipolit
    Krzak", to... ;-)

    Po tym, co dzisiaj przeszedłem w US (a to dopiero, że tak powiem, 'wstępne
    ważenie zawodników', jeszcze sporo przede mną), to jestem w stanie uwierzyć,
    że gdybym powiedział urzędnikom w żartach, że marsjanie zamówili u mnie
    kinobezaromoter za 100 trylionów dolarów, to oni określiliby mi poprawnie
    zobowiązanie podatkowe razem z odsetkami i karami... ;)
    --
    Samotnik