  • Date: Mon, 16 Feb 2004 22:15:12 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podpis za kogoś

    Mrls wrote:

    > Sprawa wygląda dokładnie tak,
    > 1. dostałem na piśmie upoważnienie od prezesa do odbioru gotówki i do
    > składania podpisu za niego na dokumentach (jeżeli możliwe jest takie
    > upoważnienie)
    > 2. pojechałem po odbiór gotówki, pokazałem upoważnienie i podpisałem się za
    > prezesa (jego nazwiskiem) oczywiście wręczający mi gotówkę mieli świadomość
    > tego kim jestem i ze podpsuje się za prezesa.
    > 3. ci co dali mi gotówkębyli pracownikami tej samej firmy. Zostali zwolnieni
    > bo nakradli i teraz szukają różnych dziwnych rzeczy.

> [...]

    Tak jak pisali wcześniej -- nie ma to znaczenia dla przestępstwa z art
    270 §1 kk.
    W takiej sytuacji ZAWSZE podpisuje się swoim imieniem i nazwiskiem.
    Każdą (prawie) czynność można przecież wykonać przez pełnomocnika. Nie
    ma takiej sytuacji (no chyba, że osoba umie czytać a nie umie pisać --
    art. 79 kc) według polskiego prawa, kiedy można się podpisać cudzym
    nazwiskiem.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    There is nobody so irritating as somebody with less intelligence and