  • Data: 2004-02-17 12:10:44
    Temat: Re: Podpis za kogoś
    Od: "majestro" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przestępstwa, którego popełnienie sami umożliwili (pomocnictwo).
    > Musieliby być bardzo praworządni, aby składać donos
    > na samych siebie.

    A według mnie za pomocnictwo w popełnieniu przestępstwa to powinien
    odpowiadać prezes bo wg KK:
    Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu
    obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

    A w tym przypadku to właśnie prezes dostarczył "narzędzie" do popełnienia
    przestępstwa w postaci upoważnienia niezgodnego z prawem. Poza tym
    zastanawiam się czy takie upoważnienie nie jest czasem nieważne z mocy z
    samego prawa, skoro jest niezgodne z obowiązująmi przepisami prawa. Wydaję
    mi się również, że to przedsiębiorca powinien wiedzieć jak powinno wyglądać
    upoważnienie i czyj podpis powinien widnieć na KP. A biedny pracownik widząc
    upoważnienie do odbioru kasy sygnowane przez pana prezesa, cóż pewnie przez
    myśl by mu nie przyszło zapytać czy to tak powinno wyglądać w obawie przed
    utratą pacy. I naprawde nie wiem dlaczego ktoś chce w tym wszystkim teraz
    obwiniać bogu ducha winnego pracownika, który robił co do niego należło i co
    mu nakazali.