    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podpis za kogoś
    Date: Mon, 16 Feb 2004 16:36:26 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc57.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:lks5g1-6si.ln1@ziutka.router...

    > Nie do końca rozumiem, ale wydaje mi się, że o ile z formy nie wynika
    > jasno, że taki podpis ma charakter informacyjny, czyli odrecznie
    napisane
    > np. "za Arnolda Szwarcenengera podpisal sie <podpis> Grzegorz Lato
    > </podpis>" to będzie to zawsze Art. 270.

    Toż właśnie to napisałem. Generalnie sfałszować możesz cudzy podpis.
    Swojego sfałszować nie możesz. Jak pod umową sprzedaży Twojego samochodu
    podpiszę się czytelnie ja, to umowa będzie oczywiście nieważna, ale
    sfałszowania podpisu mi zarzucić nie możesz. Możesz zarzucić oszustwo,
    przywłaszczenie mienia - ale nie sfałszowanie podpisu.