  • 71. Data: 2007-11-02 09:07:28
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 09:53:57 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Kiedy to właśnie ten artykuł zrównuje podatek z inną daniną publiczną
    > jaką jest abonament. Patrz wyrok TK K 2/03.

    No bo tam masz "podatki i inne daniny". Więc wszystko co płacisz państwu,
    bo państwo ma taki przepis, mieści się w tym przepisie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 72. Data: 2007-11-02 09:23:02
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > No bo tam masz "podatki i inne daniny". Więc wszystko co płacisz państwu,
    > bo państwo ma taki przepis, mieści się w tym przepisie.

    Nie wszystko, tylko świadczenia ,,przymusowe, bezzwrotne,
    publicznoprawne, służące realizacji konstytucyjnych zadań państwa'' [1].
    Jeżeli państwo określa takie świadczenie, to musi to czynić w formie
    ustawy. A nie pliku na www.

    [1] Być może faktycznie każda złotówka pobrana przez państwo spełnia te
    warunki, ale nie jestem pewien.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 73. Data: 2007-11-02 14:00:50
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 10:23:02 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Nie wszystko, tylko świadczenia ,,przymusowe, bezzwrotne,
    > publicznoprawne, służące realizacji konstytucyjnych zadań państwa'' [1].

    Nie wiem skąd masz taką definicję, ale w sumie nieważne - abonament się
    łapie, nawet ta "konstytucyjna realizacja" pewnie się mieści (w ujęciu
    naszej konstytutki, w której wszystko się mieści).

    > Jeżeli państwo określa takie świadczenie, to musi to czynić w formie
    > ustawy. A nie pliku na www.

    No to jest ustawa. A plik na www to pogląd organu konstytucyjnego na
    temat zakresu ustawy.
    To troszkę jak z prezydentem, który mówi "niech Donald przyniesie mi
    umowę koalicyjną". Co mu zrobią jak się zaprze?

    > [1] Być może faktycznie każda złotówka pobrana przez państwo spełnia te
    > warunki, ale nie jestem pewien.

    Formalnie na pewno tak. Poza tym to jawne złodziejstwo jest.

  • 74. Data: 2007-11-02 15:22:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Nie wiem skąd masz taką definicję, ale w sumie nieważne - abonament się
    > łapie, nawet ta "konstytucyjna realizacja" pewnie się mieści (w ujęciu
    > naszej konstytutki, w której wszystko się mieści).

    Z wyroku o którym wspominałem.

    > No to jest ustawa. A plik na www to pogląd organu konstytucyjnego na
    > temat zakresu ustawy.

    Już raz sobie rada na www określała wysokość abonamentu, niestety tylko
    do czasu. Moim zdaniem obecna sytuacja niewiele się od tamtej różni.

    > To troszkę jak z prezydentem, który mówi "niech Donald przyniesie mi
    > umowę koalicyjną". Co mu zrobią jak się zaprze?

    Nic. Przecież on może teraz zgodnie z Konstytucją powołać dowolną osobę
    na premiera. Nawet brata. W szczególności może powiedzieć, że powoła
    tego, co pokaże umowę na większość.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 75. Data: 2007-11-02 17:50:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał

    > Podatek nie może mieć określonego przeznaczenia (tzn. wszystkie podatki
    > trafiają do jednego worka, z którego potem się dzieli). Abonament ma
    > przeznaczenie - czyli inny worek, z którego w teorii można zabrać tylko
    > na konkretny cel. Formalnie więc nie jest to podatek.

    Więc podatek drogowy nie był podatkiem?

  • 76. Data: 2007-11-02 21:40:31
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 16:22:16 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Już raz sobie rada na www określała wysokość abonamentu, niestety tylko
    > do czasu. Moim zdaniem obecna sytuacja niewiele się od tamtej różni.

    Pogląd wyrażony przez jakikolwiek organ nie jest źródłem prawa, natomiast
    ówczesna uzurpacja była rzekomym źródłem prawa.

    Ano właśnie.

  • 77. Data: 2007-11-03 11:58:21
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał
    >
    > Więc podatek drogowy nie był podatkiem?

    A jak ogon psa nazwiesz łapą, to ile pies ma łap?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 78. Data: 2007-11-03 12:06:59
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Pogląd wyrażony przez jakikolwiek organ nie jest źródłem prawa, natomiast
    > ówczesna uzurpacja była rzekomym źródłem prawa.

    No przecież ja cały czas o tym mówię! Obecnie pogląd wyrażony przez
    Radę, jakoby "urządzenie, którego głównym przeznaczeniem nie jest odbiór
    programu" nie było odbiornikiem, również nie jest źródłem prawa, zatem
    należy go olać. Żródłem prawa jest ustawa, która mówi że odbiornikiem
    jest *każde* urządzenie, które "jest techniczne dostosowane do odbioru
    programu". Za używanie[1] każdego takiego urządzenia trzeba opłacać
    abonament (bo tak każe ustawa), niezależnie od tego że Rada na www
    ogłasza coś innego. I naprawdę nie ma znaczenia, że Rada działa na
    "korzyść" podatnika, ograniczając zakres przedmiotów podpadających pod
    abonament.

    [1] Oczywiście używanie do odbioru, a nie w charakterze podstawki pod
    doniczkę.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 79. Data: 2007-11-03 14:51:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał

    > A jak ogon psa nazwiesz łapą, to ile pies ma łap?

    Pomidor.