  • 11. Data: 2004-06-08 12:50:30
    Temat: Re: Podbicie gwarancji - ile czasu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ca4bad$9l$1@news.onet.pl>, MJB wrote:
    > Ale jakas defaultowa (wynikajaca z przepisow prawa) chyba jest?

    Nie ma.

    > Czy tylko rekojmia zostaje? Co moge zrobic jak mi sie moje DVD

    Nie ma, chyba żeś kupował prywatnie a sprzedawca zapomniał wyłączyć.

    > (majac paragon i sticker) za pare misesiecy zepsuje?

    Masz tzw. "niezgodność z umową" lub łaskę sprzedawcy/producenta (gwaranta)
    który może ci w sytuacji braku pisemnej gwarancji bez podanych jej
    warunków wcisnąć dowolny kit, lub się w ogóle jej wyprzeć.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-06-08 13:13:05
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>

    > Czy sa jakies przepisy mowiace ile czasu ma sie na podbicie gwarancji (w
    tym
    > wypadku pralka i lodowka) od dnia zakupu. Wydawalo mi sie, ze caly rok,
    ale
    > gdzies przeczytalam, ze 7 dni i zrobilo mi sie goraco, bo swoich jeszcze
    nie
    > podbilam. Orientuje sie ktos w tych sprawach? (dodam ze chodzi o Media
    > Markt)

    MM aby nie robić sobie dodatkowego tłoku, przyjeło taki zwyczaj ze podbija
    gwarancje dopiero na bardzo wyraźne żądanie klienta, chcac ten proceder
    ograniczyc do momentów w których faktycznie wystapi awaria. Czyli na
    podstawie paragonu podbijają roczna gwarancję i w 360 dni po zakupie. Tyle
    ze robia to z data z paragonu.>

  • 13. Data: 2004-06-08 17:34:22
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej_K wrote:
    > W Polsce. Paragon_dowód_zakupu + stricer's naklejony
    > na, w tym wypadku, DVD-ROM = gwarancja. Na
    > paragonie jest data zakupu i od niej biegnie czas gwarancji.

    to zależy, ale zobacz art.13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej

    KG

  • 14. Data: 2004-06-08 18:36:04
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał(a)
    w news'ie: news:ca4t7h$7u7$1@news.onet.pl

    > [....................]
    > to zależy, ale zobacz art.13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej

    Są produkty_części które przychodzą do sklepu
    bez druków gwarancyjnych, np. flopp'y, gry
    komputerowe itp. i wtedy *musi* wystarczyć
    paragon, a np. monitor, drukarka posiada taki
    druk więc klient go otrzymuje.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,

  • 15. Data: 2004-06-08 19:03:10
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej_K wrote:
    > Są produkty_części które przychodzą do sklepu
    > bez druków gwarancyjnych, np. flopp'y, gry
    > komputerowe itp. i wtedy *musi* wystarczyć
    > paragon, a np. monitor, drukarka posiada taki
    > druk więc klient go otrzymuje.

    I według polskiego (a że jest to dyrektywa to nie tylko) prawa nie jest
    to gwarancja. Chyba że obowiązki gwaranta są określone w reklamie lub w
    inny sposób upublicznione. Nie musi to być dokument, ale muszą być
    obowiązki.
    Ty coś sprzedajesz?

    KG

  • 16. Data: 2004-06-08 19:13:10
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kam" X#k...@w...pl.#X napisał(a)
    w news'ie: news:ca52e2$p9e$1@news.onet.pl

> [...]
    > to gwarancja. Chyba że obowiązki gwaranta są określone w reklamie lub w
    > inny sposób upublicznione. Nie musi to być dokument, ale muszą być

    OK, informację dotyczącą czasu gwarancji klient
    otrzymuje ustnie. Nie ma innej możliwości i nikt
    z tego powodu nie zrezygnował z zakupu.

    > Ty coś sprzedajesz?

    Osobiście nie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie zawsze mów co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz."

  • 17. Data: 2004-06-08 19:18:54
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej_K wrote:
    > OK, informację dotyczącą czasu gwarancji klient
    > otrzymuje ustnie. Nie ma innej możliwości i nikt
    > z tego powodu nie zrezygnował z zakupu.

    Bo problemy zaczną się później, a świadomość konsumentów o
    przysługujących im prawach najlepsza nie jest...

    KG

  • 18. Data: 2004-06-09 07:37:05
    Od: "slonk0" <s...@w...pl>

> [...]
    > ograniczyc do momentów w których faktycznie wystapi awaria. Czyli na
    > podstawie paragonu podbijają roczna gwarancję i w 360 dni po zakupie. Tyle

    O! I o taka odpowiedz mi chodzilo :)
    Serdeczne dzieki

    Magda-Slonko(Wroclaw)

  • 19. Data: 2004-06-09 15:48:50
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "slonk0" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > podbilam. Orientuje sie ktos w tych sprawach? (dodam ze chodzi o Media

    kupowalem sprzet rtv w MM w Krakowie
    kazali przyjsc do podbicia gwaracji w ciagu roku