  • 1. Data: 2004-06-08 07:54:22
    Temat: Podbicie gwarancji - ile czasu
    Od: "slonk0" <s...@w...pl>

    Wiam!

    Czy sa jakies przepisy mowiace ile czasu ma sie na podbicie gwarancji (w tym
    wypadku pralka i lodowka) od dnia zakupu. Wydawalo mi sie, ze caly rok, ale
    gdzies przeczytalam, ze 7 dni i zrobilo mi sie goraco, bo swoich jeszcze nie
    podbilam. Orientuje sie ktos w tych sprawach? (dodam ze chodzi o Media
    Markt)

    Pozdrawiam
    Magda-Slonko(Wroclaw)

  • 2. Data: 2004-06-08 08:06:51
    Temat: Re: Podbicie gwarancji - ile czasu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ca3r8v$rl8$1@news.onet.pl>, slonk0 wrote:
> [...]
    > podbilam. Orientuje sie ktos w tych sprawach? (dodam ze chodzi o Media

    Na podbicie gwarancji możesz mieć i całe życie, to już zależy co to
    takiego to podbicie miałoby sprawić. W przypadku ogólnym zalezy to
    praktycznie wyłącznie od wystawcy gwarancji (gwaranta).

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-06-08 08:16:36
    Od: MJB <m...@i...p_l>

    Witam
    Mam podobne pytanie - kupilem DVD-ROM do komputera,
    ale dostalem tylko paragon. 7 dni milelo zanim sie
    zorientowalem, ze nie dostalem karty gwarancyjnej.
    Czy maja w sklepie obowiazek mi ja wydac i czy moge
    przedstawic sam paragon, czy zjawic sie tam raczej z
    wymontowanym DVD (na obudowie nakleili swoj sticker
    na moich oczach w trakcie zakupu)?

    Pozdrawiam
    MJB

  • 4. Data: 2004-06-08 09:06:50
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "MJB" <m...@i...p_l> napisał(a)
    w news'ie: news:ca3sl1$p12$1@news.onet.pl

> [...]
    > przedstawic sam paragon, czy zjawic sie tam raczej z
    > wymontowanym DVD (na obudowie nakleili swoj sticker

    Paragon jest gwarancją.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek pracujący z komputerem nigdy nie

  • 5. Data: 2004-06-08 10:53:36
    Od: "marek radwański" <r...@w...pl>

    >User "MJB" <m...@i...p_l> napisał(a)
    >w news'ie: news:ca3sl1$p12$1@news.onet.pl

    >Paragon jest gwarancją.

    to nieprawda raczej,

    gwarancją byłby, jeśliby zawierał przynajmniej podstawowe obowiązki gwaranta
    wobec beneficjenta gwarancji,

    pzdr

    marek radwański
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2004-06-08 11:26:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2004 11:06:50 +0200, Andrzej_K naskrobał(a):

    > User "MJB" <m...@i...p_l> napisał(a)
    > w news'ie: news:ca3sl1$p12$1@news.onet.pl

    > Paragon jest gwarancją.

    Tak? a w jakim kraju? Bo u nas paragon to dowód zakupu - ni mniej ni
    wiecej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-06-08 11:27:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2004 09:54:22 +0200, slonk0 naskrobał(a):

> [...]
    > podbilam. Orientuje sie ktos w tych sprawach? (dodam ze chodzi o Media

    Nie ma. Gwarancja to dobrowolna umowa więc można sie dogadać jak sie komu
    podoba.

  • 8. Data: 2004-06-08 12:06:55
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Sebol" <"lobo_(usun_to)" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:5zmlfsoxqc9v.1mi6ffguf6w5m$.dlg@40tude.net

    > Tak? a w jakim kraju? Bo u nas paragon to dowód zakupu - ni mniej ni
    > wiecej.

    W Polsce. Paragon_dowód_zakupu + stricer's naklejony
    na, w tym wypadku, DVD-ROM = gwarancja. Na
    paragonie jest data zakupu i od niej biegnie czas gwarancji.

    PS. Sprzedając Ci jakikolwiek podzespół komputerowy
    *mogę* wypisać gwarancję na, np. papierze toaletowym.
    To jest umowa między nami, czy i co *ja* Ci gwarantuję.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "W większości przypadków łatwiej jest się w coś wplątać,

  • 9. Data: 2004-06-08 12:26:56
    Od: MJB <m...@i...p_l>

    Sebol wrote:

    > Nie ma. Gwarancja to dobrowolna umowa więc można sie dogadać jak sie komu
    > podoba.

    Ale jakas defaultowa (wynikajaca z przepisow prawa) chyba jest?
    Czy tylko rekojmia zostaje? Co moge zrobic jak mi sie moje DVD
    (majac paragon i sticker) za pare misesiecy zepsuje?

    Pozdrawiam
    MJB

  • 10. Data: 2004-06-08 12:32:36
    Od: "netuser" <N...@b...mam.dosc>

    > Ale jakas defaultowa (wynikajaca z przepisow prawa) chyba jest?
    > Czy tylko rekojmia zostaje? Co moge zrobic jak mi sie moje DVD
    > (majac paragon i sticker) za pare misesiecy zepsuje?

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=140