  • Data: 2013-10-28 20:40:14
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży wykupionego mieszkania?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Oct 2013, barasa wrote:

    > Brat w 2007 przekształcił mieszkanie lokatorskie w spółdzielcze własnościowe
    > wyodrębnione (wpis do KW). Akt notarialny datowany jest na 07.2007. Wpis do
    > KW datowany jest na 04.2008.
    >

    > Brat zmarł w 2013 a ja odziedziczyłam mieszkanie które chce teraz sprzedać
    > jeszcze w tym roku.
    >
    > Jeżeli zgłoszę sprzedaż do 14 dni w US i przeznaczenie na inne cele
    > mieszkaniowe to nie zapłacę podatku

    Czyli tu mamy jasność.

    > ALE czy czy 5 letni okres obowiązujący brata
    > liczy się od daty aktu notarialnego wyodrębnienia czy daty wpisu do KW???

    Czekaj.
    O który "okres obowiązujący brata" Ci chodzi?
    Przecież brat zmarł.
    Czyli jego ani podatki ani jakieś "zwroty ulg" już nie ruszają.

    To co jak rozumiem MOŻE mieć znaczenie, to okres obowiązujący CIEBIE.
    Skoro z podatkami mamy jasność, z tego wniosek, że pewnie o "ulgowy
    wykup" o którym pisze sqlwiel.
    I zazwyczaj są tam jakieś ograniczenia dla nabywcy lokalu, który
    nabył go "rodzinnie", co jest dozwolone bez żądania zwrotu
    ulgi (na ogół zabezpieczanej hipoteką na lokalu).

    A tu jest niesłychanie prosto: to gmina udziela ulgi i to gmina
    ustala zasady.
    Gmina ma pewne ograniczenia wynikłe z różnych ustaw, ale są one
    z tak szerokimi rozrzutami, jak wysokość ulgi, od zera do 95%
    Nie ma jednej "ogólnoplskiej" odpowiedzi :D
    (jak rozumiem, z Twojego p. widzenia: ":(", ale dura lex, sed lex)

    pzdr, Gotfryd