  • Data: 2013-11-14 23:25:07
    Temat: Re: Podatek od kary umownej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Nov 2013, HARY wrote:

    > Czy kara umowna jest dochodem zleceniodawcy, od którego powinien on
    > zapłacić podatek?

    Tak. Jasny przepis, 14.2.4 PDoOF przykładowo.

    > A od pozostałych składników ostatecznej, ufryzowanej kwoty?

    "To zależy". To co płaci adwokatowi jest jednocześnie kosztem, więc
    od tego podatek zapłaci adwokat.
    A może, stosownie do pytania Liwiusza, "należy się" wprost adwokatowi.

    > I nieco obocznie: czy wspomnianego honorarium nie powinien jakoś
    > udokumentować?

    Wyrok sądowy to jest doskonały dokument.

    > Kilkaset złotych za wypełnienie druczka to dużo za dużo.

    A tu nie wiem, czy nie przysługuje po prostu ryczałt.
    I nie gra roli, czy zajęło to dwa dni czy dwie minuty.

    > Widać, że ktoś tu się z kimś dogadał. Jak się przed tym bronić?

    Przed ryczałtem się nie da.
    Skarbówki też nad tym ubolewają ;)

    pzdr, Gotfryd