  • Data: 2002-12-28 20:05:07
    Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mw <b...@w...pl> napisał(a):

    > Czyli nie mam żadnych szans na odszkodowanie za nieterminowe (miała dojść w
    > ciągu 3 dni, minęło już 15) dostarczenie przesyłki priorytetowej poleconej,
    > pomimo tego, że w wyniku tego poniesiona została strata dość znaczna (w
    > przesyłce był instrument dla dziecka na święta, a ponieważ nie został
    > dostarczony w terminie, na miejscu w Niemczech siostra musiała jednak kupić
    > 3 razy droższy). Czy w takim razie nie ma również szans na odzyskanie
    > 50 zł opłaty pocztowej za tę przesyłkę, którą szybciej dostarczyłabym
    > pieszo?

    Nie ma podstaw do wypłaty odszkodowania za opóźnione doręczenie przesyłki
    Poczta Polska nie gwarantowała, że dostarczy tę przesyłkę w terminie - nie
    było tego w umowie.
    Nie ma też podstaw do żądania zwrotu opłaty pocztowej za przesyłkę, gdyż
    przesyłka doszła.

    Nie chcę, by ktoś pomyślał, że bronię Pocztę Polską, ale z praktyki i danych
    liczbowych (a także literatury) wiem, że jest to jedna z lepiej
    funkcjonujących administracji pocztowych na świecie (na tle innych zarządów
    pocztowych). W przypadku obrotu zagranicznego, wina najczęściej spoczywa po
    stronie administracji krajów tranzytowych lub tych, do których przesyłki są
    przeznaczane. Poczta Polska nie może wybrać sobie dowolnej firmy z którą
    będzie współpracowała w innym kraju. Zgodnie z umowami międzynarodowymi,
    jest to zawsze operator publiczny - Poczta Polska nie ma możliwości
    wymuszenia na nich lepszej jakości. Często jest tak, że umowa przewiduje
    swoje, a praktyka danego kraju znacznie od niej odbiega.