  • 1. Data: 2005-09-29 10:19:05
    Temat: Poczta Polska - czy mam prawo otworzyc paczke?
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    Witam,

    Mam pytanie czy mam prawo otworzyć paczkę przy pracowniku Poczty Polskiej
    (oczywiście po wcześniejszym zapłaceniu pobrania, jeżeli takowe jest) i
    otrzymanie potwierdzenia co było w środku? Jeżeli tak to prosiłbym o
    podstawę prawną.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-09-29 10:51:04
    Temat: Re: Poczta Polska - czy mam prawo otworzyc paczke?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Mam pytanie czy mam prawo otworzyć paczkę przy pracowniku Poczty Polskiej
    > (oczywi?cie po wcze?niejszym zapłaceniu pobrania, jeżeli takowe jest) i

    Na poczcie nazywa się to "komisyjne otwarcie przesyłki".

  • 3. Data: 2005-09-29 11:48:03
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Na poczcie nazywa się to "komisyjne otwarcie przesyłki".

    I mam do tego prawo? Mogę prosić o podstawę prawną?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2005-09-29 12:01:11
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > I mam do tego prawo? Mogę prosić o podstawę prawn??

    Nie chce mi sie szukac .... najprawdopodobniej nie ma podstawy
    "ustawowej" a umozliwia to tylko regulamin swiadczenia usług.

  • 5. Data: 2005-09-29 12:09:51
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Zacznij od tego => www.poczta-polska.pl/pliki/Regulamin050906.pdf

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 6. Data: 2005-09-29 14:07:56
    Od: "abx" <a...@o...pl>

    To jest twój obowiązek sprawdzić co jest w paczce przed podpisaniem
    pokwitowania. W takiej sytuacji jeżeli w czasie otwarcia paczki znajdziesz
    cegłe, to wtedy pracownik poczty sporządza protokół, który stanowi podstawę
    pod przyszłe odszkodowanie.
    Tak czy innaczej, jeżeli pokwitujesz to zgadzasz się stwierdzeniem, że
    wszystko jest w porządku i już raczej nic nie zrobisz ( no chyba, że policja
    złapię kogoś za ręke, co w naszym kraju jest niemożliwe).

  • 7. Data: 2005-09-29 14:13:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    abx napisał(a):
    > To jest twój obowiązek sprawdzić co jest w paczce przed podpisaniem

    Doprawdy? A niespełnienie tego obowiązku to z którego artykułu kk
    jest karalne? Nawet wspomniany w tej dyskusji at. 30 odnosi się do
    otwarcia komisyjnego paczki *po* pokwitowaniu jej odbioru. A i tak nie
    jest pewne, czy możliwość ta nie dotyczy tylko paczek uszkodzonych.

> [...]

    > wszystko jest w porządku i już raczej nic nie zrobisz ( no chyba, że policja
    > złapię kogoś za ręke, co w naszym kraju jest niemożliwe).

    Polemizowałbym. Dlaczego sąd nie mógłby dopuścić dowodu otwarcia
    paczki przy świadku, np. przy sąsiedzie? Pokwitowanie odbioru paczki
    oznacza odbiór paczki, a nie uznanie, że przesyłka zawiera to, co nam
    się wydawało, że powinna zawierać.

    L.

  • 8. Data: 2005-09-29 14:37:40
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

> [...]
    > komisyjnego paczki *po* pokwitowaniu jej odbioru. A i tak nie jest pewne,
    > czy możliwość ta nie dotyczy tylko paczek uszkodzonych.

    Na pewno można tylko otworzyć paczkę po pokwitowaniu i po zapłaceniu
    ewentualnego pobrania, pokwitowanie zaświadcza, że paczka dotarła cała i
    usługa była dobrze wykonana, a otwarcie paczki i sporządzenie protokołu to
    drugie i przecież poczta nie będzie odpowiadać za to, że ktoś Ci wysłał
    cegłę za np. 200zł. Więc nawet taką paczkę z cegła najpierw odbierasz a
    potem ewentualnie otwierasz.

    Przy kurierach to norma, ale też PO pokwitowaniu.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 9. Data: 2005-09-29 17:57:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 29 wrz o godzinie 16:07, na pl.soc.prawo, abx napisał(a):

    > .............. W takiej sytuacji jeżeli w czasie otwarcia paczki znajdziesz
    > cegłe, to wtedy pracownik poczty sporządza protokół, który stanowi podstawę
    > pod przyszłe odszkodowanie.

    A jeżeli adresat zamówił przykładowa cegłę i teraz przed pocztowcem
    "struga" dzięcioła? :)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-09-29 18:36:51
    Od: "abx" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > A jeżeli adresat zamówił przykładowa cegłę i teraz przed pocztowcem
    > "struga" dzięcioła? :)
    >

    > --
    > Pozdro... Artur Ch.
    > GG: 997997 ICQ: 99380423
    > From: zaROTowany
    > http://www.elektro-instal.com/naprawa_komputera.pdf

    No ale tu chodzi o stwierdzenie faktu w protokole.
    Waga paczki sprzed nadania...
    no i jeszcze dochodzenie policji ( tzn. spisania zeznania ).