  • Data: 2023-10-27 15:55:39
    Temat: Re: Poczekalnia dwu-profesorska Dudy [Was: szczury uciekają]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Walter Żelazny poszedł do sądu i NSA orzekł, że prezydent jest organem
    > administracyjnym i zobowiązał Dudę do reakcji na wniosek Centralnej Komisji
    > ds. Stopni i Tytułów. Maliniak ma to oczywiście w dudzie.
    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/walter-zelazny-i-tyt
    ul-profesora-andrzej-duda-zaskarzyl-wyrok-wsa/lb0c8p
    8

    > Intencja była taka, żeby nadanie tytułu profesora było miłą uroczystością,
    > a nie polegało tylko na przysłaniu informacji o jego przyznaniu.
    > Ustawodawca nie przewidział, że prezydentem może zostać kreatura.

    Nie ma w d. a się odwołał. Ty jesteś ciulem/idiotą który z _prawa_ do
    odwołanie nie skorzysta? [B] Pisz co zdecydował NSA skoro walisz link
    z lutego 2022 o odwołaniu się Dudy od wyroku WSA do NSA.

    Nie liczy się jaka była intencja tylko co zostało zapisane w prawie.
    W praktyce zostało zapisane że bez precedensu prezydent może zwlekać+.
    Być może ustawodawca _chciał_ dać prezydentowi możliwość zwlekania+ skoro
    terminów nie wpisał. Akurat w sprawie Żelaznego "zwlekanie" MOŻE być na
    miejscu [A].

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Walter_%C5%BBelazny

    [B] https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Jackson

    --