  • 21. Data: 2005-06-04 23:26:03
    Temat: Re: PoMoCy
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:d7t6k6$ee8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jest problem. Nie wiem gdzie On mieszka, dzwoni do mnie z zastrzeżonego
    > numeru. Potrafi całe godziny wystać pod moim oknem jak jestem sama w domu
    > (a
    > to się często zdaża)... Ja o nim NIC nie wiem, to on wie o mnie wszystko:(

    To właśnie wtedy zadzwoń na policję. Powiedz, że stoi właśnie pod Twoim
    oknem taki a taki facet, niech go złapią, przytrzymają, a Ty chętnie
    pojedziesz z nimi na komendę i opowiesz, jak Cię prześladuje.

  • 22. Data: 2005-06-05 09:27:04
    Od: "3ride" <3...@g...pl>

    > Witam!
    > Piszę tutaj po raz pierwszy gdyż mam mały (dla mnie ogromny) problemik.
    > Otóż: Mam 17lat. Od wielu lat mieszkam na jednym z większych Łódzkich
    > osiedli. Od jakiegoś dłuższego czasu "prześladuje" mnie pewien chłopak (On
    > ma 22lata). Ten człowiek wie o mnie wszystko (gdzie mieszkam, gdzie chodzę
    > do szkoły, jakie mam oceny, co się aktualnie dzieje u mnie w rodzinie...
    no
> [...]
    (zauważyłam)
    > ostatnio zaczął wydzwaniać. Wie co i kiedy robię. Ostatnio 3min po
    odłożeniu
    > słuchawki zadzwonił do mnie i wypytywał o rozmowę, którą właśnie odbyłam
    > (znał świetnie jej szczegóły). Wiem, że to trochę po paranoje podchodzi,
    ale
    > ja się naprawdę boję i nie wiem co mam robić. Dlatego mam tutaj pytanie do
    > Was drodzy grupowicze: czy jest na to może jakiś paragraf w kodeksie
    karnym
    > (cywilnym)? Co powinnam robić? (Chciałam to zgłosić na policji ale nie

    Nie zastanawiałbym się ani chwili na Twoim miejscu. Zgłoś to na Policje czym
    prędzej. To może być cwany gość, który dokładnie zna prawo i wie co mu
    wolno, a gdzie przekroczy granicę lecz jeśli policja zacznie się nim
    interesować może sobie odpuści.

  • 23. Data: 2005-06-05 10:14:48
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "J" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Moze sie chlopak w Tobie zakochal :) Ja na Twoim miejscu bym sie z nim
    umowil w jakims zaludnionym miejscu (jesli sie boisz sama to niech Ci ktos
    dyskretnie towarzyszy) i spytaj kolesia grzecznie acz stanowco o co mu
    chodzi. Wytaj tez czym sie zajmuje (gdzie sie uczy/pracuje), gdzie mieszka
    itp. i bedziesz miala jakis punkt zaczepienia jesli zdecydujesz sie naslac
    na niego policje.

  • 24. Data: 2005-06-05 22:11:36
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > (a
    > to się często zdaża)... Ja o nim NIC nie wiem, to on wie o mnie wszystko:(

    To może czas się tego dowiedzieć ? - np. zaproponować mu randkę w celu
    poznania, porozmawiania. Będziesz wiedzieć z kim masz do czynienia.
    Niekoniecznie to musi być zboczeniec lub jakiś dewiant :) , ale chłopak,
    który nie widzi świata poza Tobą, a nie potrafi Ci tego powiedzieć wprost.
    Inne co jeszcze mi przychodzi do głowy to może być jeszcze jakiś zakład
    pomiedzy nim i jego kolegami polegający na tym, że on ma Ciebie poderwać.
    Może warto mu dać jakąkolwiek szansę, zamiast widzieć w nim wroga. Być może
    jest całkiem fajnym chłopakiem, który w Tobie widzi bliską sobie osobę :)))
    Powiem Ci jeszcze, że chłopcy w jego wieku w takich przypadkach potrafią
    zachowywać się irracjonalnie i przez to zachowują się bardzo dziwnie,
    czasami wręcz odpychająco pomimo, że są całkiem inni :)
    Tylko pamiętaj, że takie spotkania powinny się odbywać za wiedzą i zgodą
    rodziców, w znanych im miejscach i do tego z dokładnym określeniem czasu
    wyjścia oraz powrotu. Dobrze jest też abyś oddzwaniała w trakcie takich
    spotkań do rodziców, że wszystko jest OK - to dla twojego bezpieczeństwa i
    spokoju rodziców.
    Pamiętaj też, że najlepiej byłoby aby to był "Twój teren" tzn. Tobie znany,
    w którym będziesz się czuć bezpiecznie, ale jednak zapewni zarówno jemu jak
    i Tobie odrobinę dyskrecji w celu porozmawiania.
    Oczywiście co uczynisz dalej jest Twoją sprawą - czy nawiążesz z nim bliższy
    kontakt, czy powiesz mu wprost, że nie chcesz tych kontaktów. Jednak sądzę,
    że dla niego i dla Ciebie będzie to najlepsze i najrozsądniejsze
    rozwiązanie, ponieważ pozwoli mu na upragnione zbliżenie się do Ciebie lub
    rozwianie złudzeń.

    Jacek "Plumpi"

  • 25. Data: 2005-06-06 11:35:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    J napisał(a):

    > W sumie to przeglądałam KK. Szukanie jakichkolwiek informacji na temat
    > znęcania i prześladowania to jak szuk. igły...

    KW
    Art. 107. Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza
    ją w błąd lub w inny sposób złośliwie niepokoi,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych
    albo karze nagany.

    No i lekki lol ... może pod to w KW da sie to podciagnac :
    Art. 165.

    Natomiast w KK

    190 o ile maszs jakieś obawy, że to "nachodzenie" ma na celu
    wyrządzenie ci jakiejś krzywdy i o ile jesteś w stanie to udowodnić.

    Najbardziej przyssałbym się do KW ... Połazi chłopak troszku na
    policje to może odpuści ... A jak nie odpuści to kolejne jego
    posunięcia już zapewne będą podlegać spokojnie pod KK ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200