    From: "FunnyGuy" <f...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po jakim czasie będę właścicielem ziemi
    Date: Wed, 23 Feb 2005 21:31:32 +0100

    > Użytkuję już 29lat ziemię rolną po dziadkach którzy już nieżyją. Ziemia
    > nie jest moją własnością tylko jestem użytkownikiem. Ja płacę podatek. Mam
    > pytanie czy po 30 latach będę prawnym właścicielem użytkowanych przez
    > siebie gruntów?

    Masz świadomość tego, że nie jesteś właścicielem. Termin 30 letni który
    podajesz sugeruje, że myślisz o zasiedzeniu w złej wierze na podstawie § 172
    KC. - jako posiadacz samoistny. Chyba, że jesteś posiadaczem zależnym przez
    umowę obligacyjną taką jak np. dzierżawa. Wówczas nabycie przez zasiedzenie
    jest wyłączone.