eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania) › Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
    From: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
    Date: Mon, 20 Oct 2003 12:43:01 +0200

    NoMAD wrote:

    > Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości
    > ??????
    > a co ma forma czynnosci prawnej do "wycofania sie" jak ty to nazwales?
    wycofania, rozmyślenia się, zerwania umowy, sprzedaży komuś innemu, jak
    zwał tak zwał.

    > Poza tym umowa sporzadzona przed notariuszem jest taka sama umowa
    > cywilnoprawna jak inna...
    [humor on]
    no nie POWALIŁEŚ mnie ... _taka sama_ ??? ;))
    to po co za nią płacić notariuszowi ??? ;))
    przecież mogę ją sam napisać ... ;))
    [humor off]
    ma inne skutki lub raczej: może mieć inne skutki, szczególnie dla
    kupującego.

    > A do autora:
    > Czego dotyczy ta umowa? Sens sporzadzania jej przed notariuszem jest taki,
    [ciach]
    > odszkodowanie. Nie bedziesz mogl zadac zawarcia umowy wlasciwej.
    zgadzam się w 100 %.

    > Przyklad (w uproszczeniu): jesli chcesz kupic nieruchomosc i zawierasz umowe
    ja też napisałem _w uproszczeniu_
    Dziewczyna kupuje mieszkanie i pyta się po co płacić notariuszowi
    dodadtkową kasę.
    Moja odpowiedź _uproszczona_ jest taka: po to żeby sprzedający się nie
    wycofał / nie sprzedał komuś innemu / nie zmienił zdania, np. że już nie
    sprzedaje / nie zmienił ceny itp. itd.
    Po to, żeby mieć 100 % pewność, że kupię to mieszkanie.

    > przedwstepna to gdy:
    > 1 um przedwstepna ma forme aktu notarialnego - jesli pozniej kontrachent nie
    > bedzie chcial zawrzec umowy sprzedazy nieruchomosci to sad nakaze mu to lub
    czyli wg mnie będzie chciał się "wycofać" z umowy.

    > zasadzi odszkodowanie (masz wybor)
    > 2 jak wyzej ale um przedwstepna ma inna forme - sad zasadzi odszkodowanie
    > (tylko)
    tu również się zgadzam w 100 %.

    Radzisz