eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania) › Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
  • Data: 2003-10-21 14:23:27
    Temat: Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl> szukaj wiadomości tego autora

    NoMAD wrote:
    > Umowa przed notariuszem to tez umowa cywilno prawna - co innego mozna
    > wywnioskowac po twoim 1 poscie.
    czepiasz się słówek ...
    W potocznej mowie o akcie notarialnym nigdy nie usłyszysz: umowa
    cywilno-prawna.

    > Nie musisz placic notariuszowi za napisanie umowy. Mozesz ja sam napisac.
    > Notariusz musi ja tylko zatwierdzic.
    tiaaaa pewnie, już to widzę ... teorię znasz ale nie praktykę...
    gdyby każdy klient który chce sprzedać / kupić mieszkanie przychodził ze
    swoją wersją aktu notarialnego to notariusz by sporządzał 2-3 akty
    dziennie ... i rynek nieruchomości by padł ...

    > Wazna umowa ma skutki zupelnie takie same dla stron stosunku cywilnego
    > niezaleznie od tego czy jest sporzadzona przed notariuszem czy nie.
    bzdura i jeszcze raz bzdura. Dam Ci przykład:
    Sprzedający pan Y wycofuje się z umowy (a będę się przy tym słowie
    upierał :)) )
    i stwierdza, że nie sprzeda mieszkania panu X.
    -Czy pan X kupi to mieszkanie jeżeli zawarł umowę przedwstępną "bez
    notariusza" ?
    Odp.: Jeżeli pan Y nie zmieni zdania, to może jedynie uzyskać odszkodowanie.
    -Czy ten sam pan X kupi to mieszkanie jeżeli zawarł umowę przedwstępną w
    formie aktu notarialnego ?
    Jeżeli pan Y nie zmieni zdania to sąd wezwie pana Y do przeniesienia
    własności na pana X, jeżeli to nie poskutkuje to sąd przeniesie własność
    na pana X.
    Widzisz różnicę, czy nie ???
    Czy skutki umowy "bez notariusza" i umowy przedwstępnej w formie aktu
    notarialnego są dla Ciebie w tym przypadku takie same ???

    > Dlaczego masz zawierac umowe przed notariuszem? Dlatego ze ustawa uzaleznia
    > waznosc takiej czynnosci prawnej od jej formy.
    bzdura jeżeli dotyczy to umowy przedwstępnej sprzedaży.
    100 % racji jeżeli mówimy o umowie sprzedaży.

    > przed notariuszem poniewaz taka umowa bedzie stanowic tytul egzekucyjny w
    kolejny argument, żeby zawrzeć umowę przedwstępną w formie aktu
    notarialnego.

    > Bzdura. Niezaleznie od tego czy bedzie to umowa przed notariuszem czy nie
    > tak samo obowiazuje obie strony.
    nie masz racji. zobacz mój przykład powyżej.

    > Jesli
    > chcesz sprzedac samochod i zawierasz umowe przedwstepna to niezaleznie od
    > tego czy bedzie ona miala forme aktu notarialnego czy nie, bedziesz mogl
    > dochodzic przed sadem zawarcia umowy przyrzeczonej lub naprawienia szkody.
    mącisz. nie mówimy o samochodzie, ale o mieszkaniu. W przypadku
    mieszkania jeżeli
    nie zawrzesz umowy przedwstępnej w formie aktu notarialnego to _nie możesz_
    dochodzić przed sądem zawarcia umowy przyrzeczonej.

    > Nie wycofac z umowy (bo takiego pojecia nie ma) tylko uchylac sie od
    > zawarcia umowy przyrzeczonej. A to jest roznica.
    zgadzam się, jest różnica. Tylko co z tego ?
    Użyłem słowa "wycofać się" ponieważ jest to IMHO łatwiej zrozumieć niż
    prawniczy bełkot pt. "uchylac sie od zawarcia umowy przyrzeczonej" ...
    Dla przeciętnego człowieka umowa przyrzeczona to czarna magia i nie ma
    pojęcie cóż to jest za zwierz.

    Radzisz