eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania) › Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
  • Data: 2003-10-20 10:58:16
    Temat: Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dziewczyna kupuje mieszkanie i pyta się po co płacić notariuszowi
    > dodadtkową kasę.

    No, może nie dziewczyna ;-) Boa to taki wąż - on ;-)) Ale to na marginesie.

    Dzięki za pomoc! Już wiem, o co chodzi.
    Powiedzcie mi jeszcze proszę - jeśli w umowie przedwstępnej jest mowa o
    zadatku, to jeśli ona nie będzie spisana przy notariuszu, to tak czy
    inaczej, jeśli sprzedający (ja kupuję) się wycofa i nie zechce mi tego
    mieszkania sprzedać, to będzie mi on musiał ten zadatek oddać, nie?

    Bo mi może nie chodzi tyle o pewność, że sprzedający sprzeda (nie on jeden
    sprzedaje ;-) ), ale o to, czy jeśli umowa nie będzie sporządzana przy
    notariuszu, to czy takie samo mam prawo do odzyskania zadatku (w przypadku
    zerwania umowy przedwstępnej przez sprzedającego) i czy w obu przypadkach
    ew. spory rozstrzygane są w tym samym sądzie na tych samych warunkach?

    Jeśli zakręciłem za mocno, dajcie znać ;-)

    Boa.