  • Data: 2007-01-24 19:50:19
    Temat: Re: Po co mi księga wieczysta
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare napisał
    > czy jesteś pewien że masz mieszkania a nie spółdzielncze lokatorskie
    > prawo własności, bo to zasadnicza różnica.

    Czy jestes pewein, ze wiesz o czym piszesz? Przeciez rozmawiamy o
    mieszkaniach spoldzielczych, w przypadku ktorych na okreslenie rodzaju
    "wlasnosci" istnieja jedynie 2 terminy:
    1) lokatorskie spoldzielcze _prawo_ do lokalu mieszkalnego/uzytkowego
    2) wlasnosciowe spoldzielcze _prawo_ do lokalu mieszkalnego/uzytkowego
    Zadne z tych praw nie wiaze sie z posiadaniem ulamkowej czesci gruntu
    pod budynkeim.

    A odpowiadajac Jackowi - wiekszosci ludziom ksiega daje poczucie
    "pewniejszej" wlasnosci :) Ale przeciez masz w domu dokumenty
    potwierdzajace iz jestes wlascicielem (chocby umowe przeksztalcenia
    prawa lokatorskiego w prawo wlasnosciowe, przydzial itp, lub umowe
    sprzedazy jesli kupiles mieszkanie na rynku wtornym).
    Ksiega dla spoldzielczego jest konieczna tylko w przypadku, gdy - jak
    juz ktos pisal - wlasciciel chce wziac kredyt hipoteczny.

    pozdrawiam
    Gosia