  • Data: 2002-09-03 11:27:12
    Temat: Re: Po co dowody osobiste ?
    Od: "Matrix" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:al0q1u$v5d$3@cyberdyne-t3.futrzak.net...

    > Wiesz, ja miałem zobawę z córką mojej siostry.
    > Zabierałem ją z ginekologiczno-położniczego oddz. (zaawansowana
    > ciąża). Dostała wypis. Z racji swych doświadczeń, poprosiłem, by
    > dokładnie sprawdziła swoje dane. Druk był ładny, z komputera.
    > Okazało się, że zrobili błąd w grupie i RH - drobiazg. Nie chcę
    > wiedzieć, co by się stało przy próbie podania krwi w sytuacji
    > problematycznej.

    Najpierw byłaby wykonana próba krzyżowa ,a jej wynik brzmiałby "niezgodna
    !".
    Krew Twojej siotrzenicy oznaczonoby ponownie ,a następnie próbę krzyżową
    powtórzono.
    Gdyby natomiast (odpukać !!! ) znalazła się nagle w sytuacji zagrożenia
    zycia i toczono krew na PK to..cóż mogłoby dojść do tragedii :-(((

    BTW to jest IMO kolejny argument za wpisywaniem grupy do DO.
    Obecnie w szpitalach pacjenci posiadający nowy dowód i poddawani zabiegowi
    operacyjnemu,maja przedtem oznaczana grupę,ale tylko jeden raz.
    Wzrasta więc niestety ryzyko pomyłki.

    Jest jeszcze jeden aspekt.
    Pacjent otrymuje przy wypisie kartę informacyjna.
    "Kwit" z krwiodawstwa z oznaczoną grupą krwi zostaje w historii choroby.
    Sęk w tym,że nawet 10 kart informacyjnych(z grupą) z poprzednich pobytów nie
    stanowi podstawy do transfuzji.
    Tak więc kolejny pobyt w szpitalu i kolejne oznaczenie:-( i tak w kółko.

    Jesli Ktoś zapyta "a nie można sięgnąc do archiwum?",odpowiem,że owszem
    tak,pod warunkiem,ze historia choroby znajduje się w danym momencie w tym
    archiwum:-)
    Częśc historii bowiem leżakuje w kasie chorych i szpital nie w kazdym
    momencie ma do nich dostęp.

    Matrix