  • Data: 2002-09-03 11:27:08
    Temat: Re: Po co dowody osobiste ?
    Od: "Matrix" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:aku3h9$7i0$1@arrakis.solutions.net.pl...

    > Użytkownik "Matrix" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w zyciu nikt ci nie poda krwi opierajac sie na danych z DO, nawet z 5-ma
    > pieczatkami...ten akurat wpis byl calkowicie bez sensu...

    Hmm......trzeba ,to co napisałeś ,odkłamac:-)

    1) grupe krwi wpisana w dowodzie osobistym(starym dowodzie:-) ) krwiodawstwo
    uznaje za wiarygodny
    2)przed przetoczeniem obowiązuje wykonanie próby krzyżowej,ktorej zgodnośc
    uruchamia tę procedurę
    3)można toczyc krew bez "krzyżówki" w sytuacji zagrożenia życia na
    tzw."protokół konieczności" (nawet w takiej sytuacji od pacjenta pobiera sie
    krew na "krzyżówkę" i w przypadku jakiejkolwiek niezgodności natychmiast
    wstrzymuje się transfuzję na PK)

    Tak więc:
    -poszkodowany w wypadku,posiadający DO z wpisem grupy krwi,ma juz w karetce
    pobrana krew na krzyżówke
    -przez radiotelefon do punktu krwiodawstwa podaje się zapotrzebowanie na
    określony preparat krwi (tu:najczęściej KKCz)
    -dwóch lekarzy w szpitalu sporządza protokół konieczności
    -już w Izbie Przyjęć chory może otrzymac,ratującą mu zycie,krew
    (oczywiście w karetce otrzymuje HAES i płyny krystaloidowe)

    Jeżeli transpot trwa ,powiedzmy 30 minut,przedsięwzięcie w/w kroków może
    komus uratować życie (a zaczyna się od tego,czy jest grupa w DO czy jej nie
    ma).
    To tyle,w skrócie,bo tematem grupy nie są zagadnienia medyczne.

    > tylko oznaczenie grupy i potem podanie krwi... a jak pacjent akurat ma
    > przy sobie DO brata blizniaka ??

    Tak ,i bliźniak ma to samo imię,zamienili się z bratem na dowody,a wypadkowi
    uległ klon brata bliźniaka,ożeniony z cioteczną siostrą szwagra lekarza
    transfuzjologa:P

    A tak serio,gdybyś choc trochę orientował się w temacie,nie dawałbyś
    powyższego przykładu.
    Jesli,jak wynika z Twoich dywagacji,zamiana DO przez bliźniaków,mogłaby byc
    źródlem pomyłki,to na 99% należy zakładać ,że są to bliźniacy jednojajowi
    (bardzo podobni:-) )
    Jednojajowi maja TAKĄ SAMĄ grupę krwi,więc nawet tak karkołomny argument
    :-)jak ten z zamiana dowodów, nie przekonuje mnie,co do bezsensowności
    nieumieszczania grupy krwi w DO.

    Matrix