    From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plot a zapieniony ze wscieklosci pies
    Date: Wed, 24 Jul 2002 19:35:04 +0200

    Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ahmljr$kh0$1@news.gazeta.pl...
    > Marzenna Kielan <m...@s...pl> napisał(a):

    > Ja tez uwazam, że z tym płotem należałoby coś zrobić i dałam temu wyraz w
    > poprzednim poście. Natomiast mimo wszystko dziwie się, że ty nie dziwisz
    > się , jak piszesz, "knowaniom Andiego". Radziłabym zastanowic się jak bys
    się
    > czuła gdyby ktoś otruł twojego np. jamnika (bo szczeka i może kiedyś
    > ugryzie...)

    Nie dziwie sie, bo wiem, ze powoduje nim strach. Ale to nie znaczy, ze
    popieram te "knowania". Rozumiec nie jest rownoznaczne z akceptowac. To tak
    jak z motywem pewnych przestepstw czy postaw ludzkich: to, ze zrozumiesz, co
    bylo przyczyna jakiegos skrzywienia psychiki czy popelnienia przestepstwa,
    nie oznacza, ze odstapisz od wymierzenia kary. Ale to juz inny temat rzeka
    :-)

    > A na serio: czy ja cos pisałam o wyczuwaniu psa??? Psy niektórych ras
    atakują
    > zawsze gdy wejdzie się na ich teren. Taka ich natura. Za zadną cholerę nie
    > weszłabym na posesję po której biega, dajmy na to doberman, nawet jesli
    jego
    > waściciel twierdzi, że "na pewno nie ugryzie"

    Napisalas, ze psy wyczuwaja, ze sie ich nie boisz i dlatego Cie nie atakuja.
    Ale mniejsza z tym, nie bedziemy sie lapac za slowka :-) Ja musze przyznac
    wlasnie wczoraj przezylam dosc zaskakujaca sytuacje: zawsze zabieram oba
    moje psy na spacer. Zula, czyli jamniczka biega luzem, a Sara, czyli
    dobermanka, chodzi na smyczy ale bez kaganca. Pilnuje, zeby byla w
    wystarczajacej odleglosci od ludzi. Ale wczoraj jakos tak wyszlysmy wprost
    na moja sasiadke, ktora szla ze swoja stara sunia. Zula wyskoczyla jak
    wariatka do przodu i "napyskowala" starej suni. Dla Sary byl to taki
    bodziec, ze uszczypnela moja sasiadke lapiac ja za nogawke od spodni. Moment
    nieuwagi, a przeciez byla na dosc skroconej wtedy smyczy.. Bede musiala brac
    je na spacer osobno albo zakladac Sarze kaganiec.
    Bardzo kocham swoje psy, ale wiem, ze mimo naprawde niezlego wychowania,
    moze im czasem cos "odbic" i nie chce, zeby zrobily komus krzywde.

    Pozdrawiam wieczornie :-)

    Marzenna Kielan