    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plagiat - grozby telefoniczne.
    Date: Wed, 26 Apr 2006 17:05:33 +0200

    Użytkownik "transfer" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:56ef.000000e5.444e75da@newsgate.onet.pl...

    > Mnie poprosila o pomoc napisania pracy. Sam wymyslilem
    > teze i przeprowadzilem wywod. Praca byla moja od poczatku do konca,
    > a osoba ktora sie nia posluzyla nie deklarowala faktu oddania pracy.

    Czy często zamawiają u ciebie pracę ludzie którzy nie maja zamiaru oddac
    jej jako własnej? W jakim celu zamawiają?

    > Oczywiscie domyslalem sie, ze to nia kieruje,

    No tak, tylko się domyślałeś...

    > co nie zmienia faktu, ze praca pisana byla w dobrej wierze.

    Żartowniś z kolegi.

    > No widze tu kolosalna roznice. Nie zlecalem przestepstwa.

    Nie zrozumiałeś analogii. Klientka zamówiła u ciebie pracę i jako własną
    złożyła na uczelni czym popełniła przestępstwo. Teraz chce na drodze
    sądowej dochodzić od ciebie roszczeń z tytułu nienależytej jakości dzieła.
    Aby to zrobić będzie musiała przyznać się do własnego przestępstwa i w ten
    sposób ukręci bicz na siebie.

    > Swoja droga, czy
    > podlozenie cudzej pracy zaliczeniowej jako wlasnej przestepstwem w
    swietle prawa
    > karnego czy statutu uczelni ?

    Odpowiednie artykuły kodeksu karnego i ustawy o prawie autorskim zostały
    tu podane. Statut uczelni sam przeczytaj to się dowiesz.

    > Hm, jakos w calym watku nie widze swojej winy, dlatego zapytuje na
    grupie.

    Klientka popełniła przestępstwo a ty jej w tym pomogłeś. Pomocnictwo do
    przestępstwa bywa karane. Nauczycielom i władzom uczelni taka działalność
    także się nie podoba. Klientkę mogą chcieć wywalić a ciebie też raczej nie
    pochwalą...