  • 1. Data: 2005-03-03 20:55:20
    Temat: Pismo od adwokata b. mąża
    Od: "Marta " <m...@W...gazeta.pl>

    Nie wiem co robić ,prosze o poradę.Od 11 lat jestem po rozwodzie.Rozwód był
    bez orzekania o winie. Przyczyną rozwodu był alkocholizm męża, znęcanie się
    fizyczne i psychiczne nad rodziną.Jeszcze przed rozwodem wniosłam sprawę do
    prokuratury. Ponieważ sprawa karna odbyła sie po rozwodzie( nie mieszkał juz
    z nami) dla dobra jego kontaktów z dziećmi odmówiłam zeznań.Odstawił alkochol
    jednak praktycznie nie widuje sie z dziećmi, nie zaprasza ich do siebie,
    natomiast kilkukrotnie przychodił do nas zobaczyć dzieci (?), czasem te
    wizyty kończyły się awanturami.Teraz jesteśmy w trakcie sprawy o podwyższenie
    alimentów. Niedawno zdarzyło się, że przyszedł do córki, zachowywał sie
    agresywnie, nie chciał wyjść z mieszkania mimo, że zagroziłam wezwaniem
    policji.Zrobiłam to, policja prztjechała po jego wyjściu. Zaproponowali abym
    wniosła sprawę o przestępstwo. Wybrałam najkorzystniejszą moim zdaniem opcję
    tj. pouczenie przez policjanta o odpowiedzialności za takie zachowania i
    postanowiłam, że więcej nie ma prawa wchodzić do mojego mieszkania.Dzisiaj
    dostałam list od jego adwokata, że bezpodstawnie zawiadomiłam policję, oraz
    że mam nie stosować takich kroków wobec jego mocodawcy.Nie mam adwokata i
    teraz nie będę go szukała .Chętnie bym odpisała adwokatowi albo b. mężowi,
    jednak boję się, że to wykorzystają przeciwko mnie.Były mąż jest typem
    przemocowca, dla "pokazania siły " stać go na wiele złego.Nieraz używał
    pieniędzy , wpływów aby kogoś pognębić.Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2005-03-03 21:56:14
    Temat: Re: Pismo od adwokata b. mąża
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]

    > Niedawno zdarzyło się, że przyszedł do córki, zachowywał sie
    > agresywnie, nie chciał wyjść z mieszkania mimo, że zagroziłam wezwaniem

    A dokładniej o co chodzi? To są dwie zupełnie nie związane sprawy. Alimentów
    sąd nie podwyższy dlatego, że mąż się tak czy inaczej zachowuje, tylko
    dlatego że udowodnisz, że uzasadnione potrzeby dzieci wzrosły.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-03-03 21:57:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marta " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Odpisz adwokatowi, że niedopuszczenie cudzego mieszkania pomimo wezwania
    osoby w nim mieszkającej stanowi przestępstwo (naruszenie miru domowego)
    oraz że wezwanie Policji w sytuacji, gdy ktoś się czuje zagrożony nigdy nie
    jest bezprawne, a jeśli nawet, to podlega to ocenie policji w pierwszej
    kolejności, a później ewentualnie sądu (bo bezpodstawne wezwanie to
    wykroczenie), a nie adwokata osoby, której wzywająca się bała. I niech gość
    zajmuje się tym, co do niego należy, czyli doradzaniem swojemu klientowi, a
    nie wysyłaniem głupich pism do pokrzywdzonych, bowiem jest to działanie
    nieetyczne, bowiem w sposób ewidentny wprowadza w błąd pokrzywdzonego co do
    jego praw w zakresie zwracania się o pomoc do organów państwa do tego celu
    powołanych. Powinno pomóc.

    Możesz dodać w piśmie, że oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by ojciec
    swoje dzieci odwiedzał, ale pod warunkiem, że trakcie tych wizyt będzie się
    zachowywał odpowiednio,a w szczególności nie będzie wszczynał awantur i
    zachowywał się agresywnie. To po to, by nie dać im argumentów do ręki, ze
    utrudniasz mu kontakty z dzieckiem.

  • 4. Data: 2005-03-04 04:54:55
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:d08199$inr$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > wszczynał awantur i zachowywał się agresywnie. To po to, by nie dać im
    > argumentów do ręki, ze utrudniasz mu kontakty z dzieckiem.

    Przecież te dzieci nie są niemowlętami i ojciec
    nie musi ich widywać_odwiedzać w domu.
    Może to robić "na mieście" lub zapraszać je
    do siebie.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Piękno jest powierzchowne, ale brzydota przenika aż do kości."

  • 5. Data: 2005-03-04 04:57:09
    Od: "Marta " <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > zachowywał odpowiednio,a w szczególności nie będzie wszczynał awantur i
    > zachowywał się agresywnie. To po to, by nie dać im argumentów do ręki, ze

    Dziękuję za odpowiedź.Tak odpiszę.

  • 6. Data: 2005-03-04 15:44:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież te dzieci nie są niemowlętami i ojciec
    > nie musi ich widywać_odwiedzać w domu.
    > Może to robić "na mieście" lub zapraszać je
    > do siebie.

    Ależ oczywiście. Z tym, że chodziło mi o zapobiegnięcie za zawczasu
    ewentualnym zarzutom w tym zakresie.

  • 7. Data: 2005-03-04 16:10:30
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:d0a00t$543$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Ależ oczywiście. Z tym, że chodziło mi o zapobiegnięcie za zawczasu
    > ewentualnym zarzutom w tym zakresie.

    I tak to odebrałem. Chciałem tylko "podpowiedzieć" "Marcie",
    że wcale nie musi wpuszczać do domu byłego męża.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Ci, którzy już mają, dostaną jeszcze więcej.

  • 8. Data: 2005-03-04 22:21:07
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marta " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za odpowiedź.Tak odpiszę.

    Zaraz, zaraz ... jak dobrze pamietam nie tak dawno ta sama Marta pisala ze
    jej maz nie interesuje sie dzieckiem. Teraz pisze, ze jest troszke
    "inaczej". Czy to nie ta osoba ktora zadala podwyzszenia alimentow i nie
    otrzymala go bo maz zatrudnil opiekunke ktora Marta zwolnila ?? Hmm .. Nie
    powiem co mi przechodzi na mysl ale to pachnie dorabianiem teorii.

    Pozdrawiam Maver