  • 1. Data: 2005-03-03 16:15:52
    Temat: Komornik - zajęcie samochodu.
    Od: "Szybki" <s...@v...internetdsl.tpnet.pl>

    Witam.
    Komornik za dlug zajal mojemu bratu samochod o wartosci okolo 2000 zl.
    Zabral samochod do komisu i mial go sprzedac za 75% wartosci. Druga
    licytacja 50%. Samochodu nie sprzedal. Sad wydal orzeczenie o
    niesciagalnosci dlugu. Chac odebrac samochod pan w komisie powiedzial ze
    chcac go zabrac musze zaplacic za parkowanie (kazdy dzien 15 zl). Czy
    komornik ma prawo pobierac taka oplate? Dodam ze to nie parking ale komis
    samochodowy. Komornik powiedzial ze jak go nie sprzeda to moge zabrac
    samochod brata spowrotem. Jak to wyglada od strony prawnej. Gdzie mogę
    poczytac na ten temat. Doradzcie mi, prosze....

    --
    Pozdrawiam Tomasz K.
    s...@g...pl

  • 2. Data: 2005-03-03 22:01:01
    Temat: Re: Komornik - zajęcie samochodu.
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    [...]
    > niesciagalnosci dlugu. Chac odebrac samochod pan w komisie powiedzial ze
    > chcac go zabrac musze zaplacic za parkowanie (kazdy dzien 15 zl).

    Być może musisz zapłacić, to zależy od umowy zawartej z komisem. Sprawdź.
    Natomiast komis na pewno nie może samowolnie zatrzymac sobie samochodu w
    zastaw za niezapłaconą opłatę parkingową.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-03-05 11:06:09
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@e...pl>

    > Natomiast komis na pewno nie może samowolnie zatrzymac sobie samochodu w
    > zastaw za niezapłaconą opłatę parkingową.

    NIe jestem zamieszany w t sprawe, ale zapytam z ciekawosci. Jesli mimo
    wszystko komis nie bedzie chcial wydac tego auta - czy jest to sprawa karna
    (tzn np mozna przyjsc z policjantem i on musi nakazac wydanie auta), czy
    sprawa cywilna - i wtedy na wyrok sadu mozna czekac miesiacami, a auto
    bedzie sie marnowac w tym komisie?

    > Pozdrawiam,
    > Beniamin
    Ja rowniez pozdrawiam