  • Data: 2003-03-12 12:43:45
    Temat: Re: Pisanie wirusów i trojanów
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "NKG" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:b4mu7l$drc$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > cze
    >
    > 1. Z tego co się orientuję, pisanie wirusów i trojanów nie jest
    > przestępstwem, podobnie jak produkcja noży. To prawda?

    prawda

    > 2. Jeśli tak, to jak udostępnię te programy publicznie (np. na stronie WWW
    > do pobrania za free z informacją, że nie ponoszę żadnej odpowiedzialności
    za
    > używanie ich do złych celów) to czy odpowiadam za to, że ktoś może ich
    użyć
    > do np. skasowania danych?

    to zależy od wielu rzeczy, np. po co napisałeś te programy? jaki jest
    komentarz na stronie (można uznać że pomogłeś w popełnieniu przestępstwa)
    itd. itd.
    Nie wierz w to, że napisanie "tylko w celach informacyjnych" automatycznie
    oznacza zwolnienie od odpowidzialności.

    Fakt, że prokuratura (uogólniając) ma marne pojęcie o komputerach, ale
    czasem można się naciąć.

    Gdybym ja został prokuratorem, przyczepiłbym się do Ciebie za to :-)))))