  • Data: 2002-07-09 20:30:47
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SOOMAL wrote:

    > Witam.
    >
    > Mam male pytanko. Co sie stanie, jesli udziele informacji Policji, o tym, ze
    > moj nauczyciel informy trzyma cala mase pirackiego softu w szkole, szkolne
    > komputery chodza na pirackim windowsie, a nauczyciel przegrywa za pomoca
    > szkolnej nagrywarki soft? Kto zaplaci za to kare? Kto pojdzie siedziec?
    > Jakie sa kary za piractwo?
    >
    > soomal

    Mysle , ze to jakies nieporozumienie.
    Moj znajomy kierowal programem Internet dla Szkol, finansowanym m.in.
    przez fundacje batorego, a ta przez Sorosa.
    Dodatkowo Ministerstwo Edukacji prowadzilo przez wiele lat program
    informatyzacji szkol. Kiedys zajmowal sie tym tez moj b. nauczyciel.
    Sekretarz Sorosa pisal mi kiedys o realizacji projektow podlaczania
    szkol do internetu, informatyzacji i duzych srodkach, wydanych na te
    cele.

    Zatem mysle ze wraz z nauczycielem powinniscie sporzadzic liste
    oprogramowania, ktorym jestescie zainteresowani i wyslac do kuratorium.
    Moge zapytac znajomego jakie sa obecnie mozliwosci dotacji i metody
    sfinansowania zakupu.

    Firmy komputerowe oferuja specjalne pakiety edukacyjne dla szkol,
    czesto za symboliczna zlotowke.
    Wiekszosc programow oferowanych jest rowniez w wersjach full-demo,
    ograniczonych czasowo i przy odrobinie staran,
    szkola niskim kosztem moze pozyskac cenne oprogramowanie, za symboliczna
    zlotowke lub w cenach oprogramowania dla celow edukacyjnych.

    Majac dostep do internetu mozesz sam zadawac pytania uczniom,
    nauczycielem innych szkol, jak sobie radza z tym tematem,
    albo porozmawiaj ze swoim wychowawca, moze on wam pomoze.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).