  • Data: 2006-10-27 21:48:30
    Temat: Re: Pełnomocnictwo pocztowe
    Od: "Grzegorz Żołnowski" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ten problem wlasnie jest z wyjasnieniami i podstawami prawnymi opisany na
    www.zolnowski.ovh.org w dziale Prawo. Oczywiscie dotyczy on sytuacji, gdyby
    poczta nie wydawala listow nadawanych w obrocie zwyklym (aczkolwiek
    poleconych) mimo, ze ojciec zamieszkuje pod tym samym adresem co adresat,
    lub listow poleconych nadawanych w obrocie zwyklym lub na zasadach
    szczegolnych, mimo, ze ojciec posiada pelnomocnictwo.
    To po pierwsze.
    Po drugie zgadzam sie z przedmowca co do: Okazywanie na poczcie przez córkę
    /jak rozumiem dowodu/ ;) jest przestępstwem z art. 275 kk (do 2 lat
    pozbawienia wolności).
    Po trzecie. Problemow Calta nie ma, i nie miala by nawet gdyby corce dowodu
    nie dawala, poniewaz corka jest zamieszkala (a w rozumieniu poczty, ktore
    rowniez nie jest do konca wlasciwe, zameldowana) pod tym samym adresem co
    Calta, a list polecony nie jest nadawany na warunkach szczegonych jak np. w
    postepowaniu karnym.
    Gdyby natomiast corka zamieszkiwala pod innym adresem lub list bylby nadany
    na warunkach szczegolnych, Calta musialaby upowaznic corke pelnomocnictwem:
    pocztowym ODPLATNYM, lub wydanym na zasadach k.c. - BEZPLATNYM.

    Grzegorz Zolnowski
    www.zolnowski.ovh.org