  • 31. Data: 2005-10-31 07:35:48
    Temat: Re: Pasy - mandat
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lincoln napisał(a):

    > Pasy maja homologacje wiec musze jechac na przeglad?!

    Nie jestem pewien, ale chyba chodzi tu o montaz, chyba ze homologowane
    sa juz na samochodzie.
    Chodzi o to, zeby sobie ktos homologowanych pasow sznurkami do tylnych
    zaglowkow nie przymocowal :)

    > Pasy sa 4 punktowe.

    Jezeli tak pisze w tej homologacji, to jako takie je powinienes ubierac.

    > Mam jeszcze pas krokowy ktory robi z nich 6pkt. Tylko te punkty to mocowania
    > w samochodzie a nie w klamrze. Takze nie wiem, czy moge sobei tylk ow
    > biodrowym jezdzic (tak jak z tylu pasazer ktory siedzi na srodku).

    A na ten pas tez masz homologacje, czy to tak dodatkowo?

  • 32. Data: 2005-10-31 09:21:35
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Jezeli tak pisze w tej homologacji, to jako takie je powinienes ubierac.

    Kolego! Blagam Cie, oszczedz mnie i innych. Ograniczaj swoje buhaje jezykowe
    do ilosci nie wiekszej, niz jeden na zdanie... I naucz sie, ze nie "tak
    pisze", tylko "tak jest napisane"; oraz nie "je powinienes ubierac", tylko
    "powinienes je zakladac"... O skladni nie wspomne, ale na zajeciach z
    dydaktyki z pewnoscia Cie zacytuje, co by zilustrowac (wtorny) analfabetyzm
    jezykowy, jako efekt dzialania coraz bardziej utylitarnego podejscia do
    nauczania erudycyjnego.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 33. Data: 2005-10-31 16:40:13
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    > do ilosci nie wiekszej, niz jeden na zdanie... I naucz sie, ze nie "tak
    > pisze", tylko "tak jest napisane"; oraz nie "je powinienes ubierac", tylko
    Ja ostanio slyszalem, ze Miodek twierdzil, ze "jest napisane" i "pisze" to
    dwie poprawne formy.

    --
    Pozdrawiam Lincoln
    Fiat Tipo 1,4ie PMS+LPG Edition

  • 34. Data: 2005-10-31 17:12:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Blagam Cie, oszczedz mnie i innych. Ograniczaj swoje buhaje jezykowe do
    > ilosci nie wiekszej, niz jeden na zdanie... I naucz sie, ze nie "tak
    > pisze", tylko "tak jest napisane"; oraz nie "je powinienes ubierac", tylko

    Z tego co się orientuje, to "pisze" w zanczeniu "jest napisane", już
    dawno uznano za formę dopuszczalną.
    Więc jeśli masz o to pieniaczyć, to przynajmniej idź na jakąś grupę
    polonistyczną, gdyż na tej, rozmowy o poprawności
    językowej, raczej nie są zgodne z tematem grupy.

  • 35. Data: 2005-10-31 21:10:12
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dk5jal$n9u$1@news.onet.pl...

> [...]
    > polonistyczną, gdyż na tej, rozmowy o poprawności
    > językowej, raczej nie są zgodne z tematem grupy.

    Jusz poszłem ;))

  • 36. Data: 2005-10-31 22:32:04
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    > wiadomości news:dk5jal$n9u$1@news.onet.pl...
    >
    > ", już

    Nie było i nie jest dopuszczalną formą. Jeżeli słownik poprawnej
    polszczyzny nie kłamie to na chwile obecną nawet w mowie potocznej "pisze"
    jest błędem. Nie ma znaczenia na jakiej grupie jesteśmy powinniśmy
    posługiwać się poprawną polszczyzną.
    Pozdrawiam Maver

  • 37. Data: 2005-10-31 22:45:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Leszek napisał(a):
    > Ten jest.

    Jeśli dobrze rozumiem, do tego przypadku części ogólnej kodeksu
    wykroczeń nie stosujemy?
    Wskażesz podstawę takiego twierdzenia?

    KG

  • 38. Data: 2005-10-31 23:30:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > polszczyzny nie kłamie to na chwile obecną nawet w mowie potocznej "pisze"
    > jest błędem. Nie ma znaczenia na jakiej grupie jesteśmy powinniśmy

    Przytoczę wypowiedź prof. Jana Miodka, który w swoim programie emitowanym na
    antenie TVP3, oddział Wrocław, odpowiedział na pytanie zadane przez
    telewidza, że obie formy sformułowań pisze i jest napisane są dopuszczalne,
    ale bardziej wskazana jest jednak ta druga.

  • 39. Data: 2005-11-01 07:42:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Maverick31" <m...@o...pl> napisał:

    > Nie ma znaczenia na jakiej grupie jesteśmy powinniśmy
    >posługiwać się poprawną polszczyzną.
    I tak trzymać :-)

    Artur Golański

  • 40. Data: 2005-11-01 08:23:52
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dk69f2$v9p$1@news.onet.pl...

> [...]
    > telewidza, że obie formy sformułowań pisze i jest napisane są
    > dopuszczalne, ale bardziej wskazana jest jednak ta druga.

    Prawdopodobnie było to w innym kontekście. . Nie chce mi się wierzyć aby
    Miodek za poprawną formę uznał taką, której najnowszy Wielki słownik
    poprawnej polszczyzny nie kwalifikuje nawet jako potocznej a wyraźnie
    piętnuje jako błędną.
    Rada Języka Polskiego decyduje o tym czy jakąś formę uznać za prawidłową a
    nie prof. Miodek, nawet jeśli tak powiedział w co nie wierze jak pisałem
    wcześniej.
    A tak na marginesie to piszesz ( ale w poście jest napisane): "Przytoczę
[...]

    No więc gdzie jest ten cyctat ?? Przy okazji przecytuj też pytanie bo tylko
    w tym kontekście można ocenić odpowiedź.

    Pozdrawiam Maver