  • Data: 2004-07-26 20:37:34
    Temat: Re: Paragon ze sklepu - zła suma
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Raku" <r...@N...amigos.kom.pl> napisał w wiadomości
    news:ed3gt1-k3a.ln1@jenifer.amigos.kom.pl...

    > Skończe te głupie wywody bo .... wszystko jest dobrze liczone ;).
    > Przepisy o VATcie dopuszczają 2 sposoby wyliczania VAT: od sum
    > cząstowych lub od całkowitej kwoty netto.
    >
    > Żeby to zobrazować:
    >
    > cena VAT cena
    > netto brutto
    > 8,2 22% 10,004
    > 8,2 22% 10,004
    > 8,2 22% 10,004
    > oczywiście cena brutto zgodnie z prawami matematyki jest zaokrąglona do
    > 10,00 (zaokraglamy wszystkie 3 ceny) więc razem mamy 30 Zł.
    >
    > a teraz drugi sposób liczenia
> [...]

    Nie spotkałem się z drugim ze sposobów na paragonach fiskalnych. Nie upieram
    się, że tak nie wolno, ale w życiu czegoś takiego nie widziałem w sklepach.
    Zdarza się hurtowniach. Klientowi musisz towar sprzedać po cenie wystawionej
    na półce. VAT, to już Twoja sprawa. Ale co do zasady jak zsumuję sobie ceny
    z półki to ma wyjść należność do zapłaty. Z kolei na półce musi być cena z
    podatkiem. No to akurat przywołany przykład jest życiowy.