  • 1. Data: 2004-07-24 15:02:20
    Temat: Paragon ze sklepu - zła suma
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    To już jest chyba problem prawny, tylko jak to ugryźć ?
    Co robić ?
    Nieduży sklep osiedlowy, kasa fiskalna czy jakaś tam... paragon... normalna
    rzecz... ale... jeśli podsumować na kalkulatorze to co jest na paragonie, to
    suma jest za każdym razem o 3 grosze wyzsza. Najzwyklejszy błąd rachunkowy
    kasy fiskalnej... do każdego paragonu dolicza 3 grosze "z powietrza".

    VAT liczy dobrze, jesli o to chodzi.

    Czy to jest jakieś oszustwo ? Pod jaki paragraf to podciągnąć ?

    Gdy tylko wejdę w posiadanie takich paragonów... udostępnię skan...

    Pozdr
    kw1618

  • 2. Data: 2004-07-24 16:25:27
    Temat: Re: Paragon ze sklepu - zła suma
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:0SuMc.12149$i27.5649@news.chello.at...
> [...]
    >
    > Czy to jest jakieś oszustwo ? Pod jaki paragraf to podciągnąć ?
    >
    > Gdy tylko wejdę w posiadanie takich paragonów... udostępnię skan...

    Kilka paragonów stanowiło by podstawę do zainteresowania się sprawą przez
    Policję. Tylko Policja wykorzystując współpracę z Urzędem Kontroli Skarbowej
    może zrealizować tę informację. Zrealizować poprzez przeprowadzenie
    kontroli. UKS skontroluje wówczas rolkę kontrolną kasy. Jeśli się okaże, że
    co najmniej 34 paragony będą zawierały taki błąd, to właściciel sklepu
    będzie ścigany za przestępstwo oszustwa. Jeśli nie zdołamy mu dowieść tylu
    paragonów (dokładniej 100 zł), to wówczas pozostaje odpowiedzialność za
    wykroczenie z art. 134 kk.

    W trakcie postępowania będzie trzeba ustalić, skąd ów błąd się bierze. Jeśli
    zmodernizowano jakoś program kasy, to wówczas pomocnictwo może się
    przytrafić również serwisantowi.

  • 3. Data: 2004-07-25 09:55:22
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:cdu704$a3g$5@inews.gazeta.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> typed:
> [...]
    > przestępstwo oszustwa. Jeśli nie zdołamy mu dowieść tylu paragonów
    > (dokładniej 100 zł), to wówczas pozostaje odpowiedzialność za

    34 paragony dadzą dopiero złotówkę. Sto zł dałoby 3400 paragonów. Czy to
    musi być na jednej rolce? Bo jesli tak, to jest to świetny pomysł na
    oszukiwanie.

    Tatiana
    --
    W miłości kobiety są profesjonalistami, a mężczyźni amatorami
    /Francois Truffaut/

  • 4. Data: 2004-07-25 18:14:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:ce008n$hsc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    To może być na dowolnej ilości rolek. Ma obowiązek trzymać z 5 lat bodajże.
    Jeśli leci w kulki, to spokojnie się znajdzie.

  • 5. Data: 2004-07-26 09:06:41
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > To może być na dowolnej ilości rolek. Ma obowiązek trzymać z 5 lat
    > bodajże. Jeśli leci w kulki, to spokojnie się znajdzie.

    Wyluzujcie...

    Najpeirw trzeba sprawdzic, czy to istotnie blad.

    NIE MA MOZLIWOSCI, by sie przy wiekszym rachunku
    ZAWSZE "krzyzowka" zgodzila.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-26 10:09:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Wyluzujcie...
    >
    > Najpeirw trzeba sprawdzic, czy to istotnie blad.
    >
    > NIE MA MOZLIWOSCI, by sie przy wiekszym rachunku
    > ZAWSZE "krzyzowka" zgodzila.

    Przy mniejszym tez jest małe prawdopodobieństwo. A jak jeszcze sporo
    towarow ma groszowe końcowki (typu 3,99) to liczone od brutta nie ma
    szans zgodzic się z liczonym od netta, nie mówiąc już o liczeniu netto z
    całkowitej sumy brutto.

    Istnieją co najmniej 4 prawidłowe sposoby wyliczania VAT ktore maja duże
    szanse dac odmienne "na groszach" wyniki.
    Mozna liczyc VAT od netto dla każdej pozycji i sumować go.
    Vat od brutto dla każdej pozycji.
    Vat od ogolnej kwoty netto dla każdej ze stawek i VAT o ogólnej kwoty
    brutto dla każdej ze stawek.
    Wszystkie sposoby są poprawane i zgodne z prawem.

    No chyba że na paragonie nie zgadza się netto+VAT z kwota brutto. Ale to
    by musiał byc błąd kasy (programisty) a nie sprzedawcy.

    Posłuchajcie Bogusława i wyluzujce, koledzy.
    Jesteście na prostej drodze do manii prześladowczej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-07-26 18:54:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No chyba że na paragonie nie zgadza się netto+VAT z kwota brutto. Ale to
    > by musiał byc błąd kasy (programisty) a nie sprzedawcy.

    No ja tak zrozumiałem pytającego. Przecież nabija się każdy towar osobno z
    VAR-em i to sumuje. Poniżej jest rozbicie na stawki VAT. Jakoś nigdy się
    paragonom nie przyglądam, ale z innym rozwiązaniem się nie spotkałem.

    > Posłuchajcie Bogusława i wyluzujce, koledzy.
    > Jesteście na prostej drodze do manii prześladowczej.

    Toteż od początku proponuję uzyskać kilka paragonów i przeanalizować.

  • 8. Data: 2004-07-26 20:37:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Raku" <r...@N...amigos.kom.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 8,2 22% 10,004
    > 8,2 22% 10,004
    > 8,2 22% 10,004
    > oczywiście cena brutto zgodnie z prawami matematyki jest zaokrąglona do
    > 10,00 (zaokraglamy wszystkie 3 ceny) więc razem mamy 30 Zł.
    >
    > a teraz drugi sposób liczenia
    > cena VAT cena
    > netto brutto
    > 8,2 22%
    > 8,2 22%
    > 8,2 22%
    > 24,6 22% 30,012
    > Zaokąglamy zgodnie z matematyką do 2 miejsc po przecinku - i mamy 30,01.

    Nie spotkałem się z drugim ze sposobów na paragonach fiskalnych. Nie upieram
    się, że tak nie wolno, ale w życiu czegoś takiego nie widziałem w sklepach.
    Zdarza się hurtowniach. Klientowi musisz towar sprzedać po cenie wystawionej
    na półce. VAT, to już Twoja sprawa. Ale co do zasady jak zsumuję sobie ceny
    z półki to ma wyjść należność do zapłaty. Z kolei na półce musi być cena z
    podatkiem. No to akurat przywołany przykład jest życiowy.

  • 9. Data: 2004-07-26 20:44:42
    Od: Raku <r...@N...amigos.kom.pl>

> [...]

    8,2 22%
    24,6 22% 30,012
    Zaokąglamy zgodnie z matematyką do 2 miejsc po przecinku - i mamy 30,01.

    Tak więc przepisy VAT pozwalają na liczenie wg. dwóch sposobów i w
    swietle prawa sa one oba poprawne.

    --
    Raku

  • 10. Data: 2004-07-26 20:58:13
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Czy to jest jakieś oszustwo ? Pod jaki paragraf to podciągnąć ?
    >
    > Gdy tylko wejdę w posiadanie takich paragonów... udostępnię skan...

    Czy jest na pokładzie jakiś lekarz.
    Tomek