  • Data: 2008-10-23 14:14:42
    Temat: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gdpv59$t5d$5@news.onet.pl Marian
    <m...@a...pl> pisze:

    > Nier zgodze sie.
    Nie szkodzi.

    > JEsli palacz wypala dziennie np. 20 papierosow w tym przy tobie jednego to
    > twierdze, ze sobie szkodzi bardziej.
    Otóż niekoniecznie.
    Po pierwsze organizm palacza (jak każdego przyjmującego substancje toksyczne
    w małych dawkach) częściowo uodparnia się z biegiem czasu na zawarte w dymie
    papierosowym toksyny.
    To dlatego właśnie palacz zwiększa stopniowo ilość wypalanych papierosów,
    alkoholik ilość wypijanego alkoholu, narkoman przyjmowanego narkotyku.
    Osobie nieuodpornionej w ten sposób mało istotna z punktu widzenia nałogowca
    dawka toksyny może zaszkodzić znacznie bardziej niż uzależnionemu.
    Do tego dochodzą kwestie zwiększonej podatności z racji istniejących
    schorzeń, np. astma, niewydolność płuc czy ciąża potęgujące niekorzystny
    wpływ biernego palenia.
    Ale zostawmy i to na boku - niby jakim prawem ktoś ma innemu szkodzić swoim
    nałogiem chocby minimalnie?

    > No chyba, ze chcesz napisac, ze szkodzi calemu swiatu, i ze te 20
    > papierosow, ktorymi sie inhaluje szkodzi milionom ludzi ;)
    On anpisał to, co chciał napisać.
    Nie przypisuj mu tego, co ci się wydaje. To żaden sposób dyskusji, na co ci
    już w innym miejscu zwróciłem uwagę.

    --
    Jotte