  • 1. Data: 2002-09-02 22:27:02
    Temat: PZU i polisa......
    Od: "Jarmush" <j...@t...pl>

    jakos dawno temu rodzice zalozyli mi polise ubezpieczeniowa (ktora w
    zalozeniach miala byc teraz dobrym startem w zycie... :( ) nadszedl czas
    wyplaty po wielu perypetiach zreszta no i okazalo sie ze z kwoty okolo
    50000PLN jakie mialem otrzymac kochane PZU ofiaruje mi po denominacji
    3,50PLN co po urealnieniu wynosi cos ponad 1000PLN
    wiem ze droga sadowa lub ugodowa mozna wiecej wydusic do nich - tylko nie
    wiem jak lepiej i o jaka kwote mozna sie starac
    pomozcie prosze
    pozdrawiam Jarmush

  • 2. Data: 2002-09-03 09:27:22
    Temat: Re: PZU i polisa......
    Od: "Jarmush" <j...@t...pl>

    :( i nikt mi nie pomoze
    chlip

  • 3. Data: 2002-09-03 09:47:14
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Jarmush napisa_(a):

    > :( i nikt mi nie pomoze
    > chlip

    Rozumiem, że urealnienie to to, co już Ci zaproponowało PZU? Jeśli tak,
    możesz spróbować osiągnąć od nich coś więcej - zaproponuj im kwotę,
    która Cie satysfakcjonuje i poczekaj na ich reakcję. Jeśli się nie
    porozumiecie - pozostaje sąd. Wydaje mi się, że w sądzie uzyskuje się
    trochę więcej niż proponuje PZU, ale to zależy od tego, kiedy polisa
    była zakładana, jaka jest jej wysokość, jakie były wpłaty (z
    odniesieniem do średnich zarobków w danym czasie - mniej więcej w ten
    sposób, z uwzględnieniem ryzyka inflacji, które ciążyło na obu stronach,
    wylicza się też przysługującą kwotę), no i nie da się ukryć, że od
    sędziego.

    KG

  • 4. Data: 2002-09-03 11:08:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 03 Sep 2002 11:47:14 +0200, kam
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Rozumiem, że urealnienie to to, co już Ci zaproponowało PZU? Jeśli tak,
    >możesz spróbować osiągnąć od nich coś więcej - zaproponuj im kwotę,
    >która Cie satysfakcjonuje i poczekaj na ich reakcję.

    Nie ma sensu. PZU daje to, co samo chce, chociaż setki (jeżeli nie
    tysiące) spraw przegrali już w sądzie. Widocznie i tak opłaca się im,
    że część sobie sąd odpuści.
    Ja sądziłem się z nimi już tak dawno, że dane mogą być bardzo
    nieaktualne (zwłaszcza co do wysokości kwoty). Główna podstawa
    roszczenia to zasada współżycia społecznego, w związku z czym każda
    sprawa mogła kończyć się inną kwotą, jednak wygrana jest praktycznie
    pewna.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-09-03 12:44:13
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    Użytkownik "Jarmush" <j...@t...pl> napisał
    > 3,50PLN co po urealnieniu wynosi cos ponad 1000PLN
    > wiem ze droga sadowa lub ugodowa mozna wiecej wydusic do nich - tylko nie
    > wiem jak lepiej i o jaka kwote mozna sie starac

    Ja jakies 5 lat temu dostalem ok. bodajze 5- lub 6- krotnosci kwoty, jaka
    oferowalo PZU po urealnieniu... I to jeszcze jakos tak bylo z adwokatem, ze
    ja dostalem cala zasadzona kwote, a jego zarobek zanalazl sie w tym, co
    dodatkowo placilo PZU, czyli np. koszta sadowe. Warto walczyc, bo wygrana w
    zasadzie pewna :)
    pzdr.
    B.