  • 1. Data: 2002-09-02 21:33:04
    Temat: mandat karny
    Od: "lucas" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Mam pytanie?
    Jestem studentem i dostałem ostatnio mandat za przewożenie większej ilości
    pasażerów(6) niż jest w dowodzie rejestracyjnym (5). Dostałem mandat w
    wysokości 100zł. Czy jeżeli przyjąłem ten mandat, to mam prawo się odwołać?
    Policjant powiedział, że albo przyjmuje ten mandat. albo sprawa idzie do
    sądu. Więc zgodziłem się. 100 zł wydaje mi się trochę za dużo jak za takie
    wykroczenie. Jeżeli nie zapłacę to pewnie przyjdzie komornik i weźmie mi coś,
    tylko nie wiem co. Studiuje, niepracuje, skąd mam mieć 100 zł?
    Może ktoś coś wie na ten temat?
    Proszę o sensowne i rzeczowe odpowiedzi
    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2002-09-02 22:03:15
    Temat: Re: mandat karny
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > wykroczenie. Jeżeli nie zapłacę to pewnie przyjdzie komornik i weźmie mi coś,
    > tylko nie wiem co. Studiuje, niepracuje, skąd mam mieć 100 zł?

    Odwolac sie nie masz prawa - przyjales mandat i to zamknelo sprawe. Komornik
    nie przyjdzie, za to przyjdzie poborca skarbowy bo egzekucja naleznosci
    odbedzie sie w trybie adminstracyjnym. Jednyn sposob na jakakolwiek "obrone" to
    obstrukcja postepowania egzekucyjnego. Niestety to raczej tylko spowolni
    sprawe. W zasadzie to utopiles.

    Cezar

  • 3. Data: 2002-09-03 08:55:29
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    . 100 zł wydaje mi się trochę za dużo jak za takie

    O ile dobrze pamiętam to mniejszych mandatów u nas nie ma a i tak są bardzo
    niskie (proporcjonalnie do zarobków) w porównaniu z innymi krajami Europy.
    DD

  • 4. Data: 2002-09-03 10:37:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "DarkDaro" <D...@e...pl> wrote in message
> [...]
    bardzo
    > niskie (proporcjonalnie do zarobków) w porównaniu z innymi krajami Europy.

    A swoja droga to czy nie wydaje sie wam dziwne, ze policja chetnie karze
    kierowce
    za 6 osob zamiast 5, a jak zlapie sie huligana ktory wybije szybe za 190 PLN
    to nie cha sobie nim glowy zawracac...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-09-03 18:58:14
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > O ile dobrze pamiętam to mniejszych mandatów u nas nie ma
    A nie 50 zł?

    > a i tak są bardzo niskie (proporcjonalnie do zarobków) w porównaniu z innymi
    krajami Europy.
    Tylko przy bezwzględnej proporcji mantat-płaca. Takie porównanie jest trochę
    manipulacją. Uczciwie to należałoby określić proporcję tej części płacy, która
    pozostaje_po_opłaceniu_świadczeń_niezbędnych_do_życi
    a z kwotami mandatów i
    dopiero to analogicznie porównać z innymi krajami.
    A że Lucas umoczył, to prawda.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 6. Data: 2002-09-03 20:20:30
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "lucas" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    coś,
    > tylko nie wiem co. Studiuje, niepracuje, skąd mam mieć 100 zł?

    Na jaki temat - mandatu czy skąd wziąć 100 zł ?

  • 7. Data: 2002-09-04 22:27:30
    Od: "Krzysztof" <b...@w...pl>

    Użytkownik "lucas" Więc zgodziłem się. 100 zł wydaje mi się trochę za dużo
> [...]
    coś,
    > tylko nie wiem co. Studiuje, niepracuje, skąd mam mieć 100 zł?

    Raczej nie umoczył, koszt rozprawy to 100 zł. Jeżeli sąd dał by mu grzywnę o
    połowę mniejszą, czyli 50 zł, doszło by 100 zł ryczałtu plus opłata 15 zł.
    czyli razem 165 zł.
    Moim zdaniem nieprzyjęcie mandatu do 200 zł nie jest rozsądne, o wyższe
    kwoty można się "potargować" przed sądem.

    Krzych

  • 8. Data: 2002-09-05 10:26:54
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

> [...]
    > kierowce
    > za 6 osob zamiast 5, a jak zlapie sie huligana ktory wybije szybe za 190

    Idą po najniższej lini oporu. Zawsze jak mi coś ukradli z auta (wycieraczki,
    koło itp. ) to idę na policje. Może gówniarz wpadnie kiedyś i dostanie za
    kilka kradzieży razem a tu pan policjant zawsze mnie zniechęca. Zaczyna się
    tak: Czy ma pan czas chodzić po sądach? Wie pan , że wykrycie sprawcy jest
    mało prawdopodobne? Sprawcy nie zostaną ukarani ze względu na małą
    szkodliwość społ. Szkoda pańskiego i mojego czasu na to. A po co panu takie
    zgłoszenie - ma pan AC? Najłatwiej jest wystawić suszarkę i skasować
    kilkaset zł. - bez chodzenia po sądach, tracenia niepotrzebnie czasu,
    wykrywania sprawców i psucia statystyk bo efekt jest 100%.
    DD

  • 9. Data: 2002-09-08 13:55:24
    Od: "Indalo" <i...@p...fm>

    > Moim zdaniem nieprzyjęcie mandatu do 200 zł nie jest rozsądne, o wyższe
    > kwoty można się "potargować" przed sądem.

    nie rozumiem, chyba włąśnie powyżej 200zł nie jest rozsądne - tak wynika z
    Twojej wypowiedzi...

    Indalo