    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Date: Sat, 10 Apr 2004 12:19:34 +0200

    Dnia 04-04-10 10:02, Użytkownik bosz napisał :

    > Gdy bylem malu bylo duzo wypadkow potracen pieszych wychodzacych zza
    > autobusow. Juz jako male dziecko uczono mnie, ze to SMIERTELNE ZAGROZENIE.
    > Dzisiejsze pokolenie ma to we krwi i gdy juz wychodzi zza autobusu ostroznie
    > powoli najpierw
    > sprawdza, czy ktos nie jedzie.
    >
    > Dla dobra dziecka jest, by mu "wbic w glowe", ze na jezdnie wbiegac pod
    > zadnym pozorem NIE WOLNO.

    Zapraszam: mamy tzw. główną drogę, prostą, długą, z dobrą nawierzchnią.
    Po jednej stronie drogi osiedla mieszkaniowe, po drugiej pojedyncze domy
    i sklepy. Do drogi dochodzi dużo wyjazdów z osiedli. Co 50, 70 m
    umieszczony znak ograniczenia do 50 km/h. Kilka przejść dla pieszych.
    Wbij dzieciakowi (10 lat) do głowy, że nie wolno mu wtargnąć na drogę
    (oczywiście tylko na pasach) i poślij do sklepu. I spokojnie czekaj w
    domu na jego powrót. Ta droga nie ma progów, bo jeździ nią autobus.
    *Nikt* nie przestrzega ograniczenia prędkości.

    Drogi osiedlowe są "pełne" garbów, wszyscy mieszkańcy podpisali się pod
    petycją do gminy, coby te garby założyła. A organizowała to sąsiadka,
    której mąż w BMW pali gumy jak rusza. Myśleliśmy, że może starsi ludzie
    będą przeciwni, ale nie, do nich też co jakiś czas przyjeżdżają wnuki.

    Następna sprawa. Autobus szkolny. Zatrzymuje się na szkolnym przystanku
    i wpuszcza/wypuszca dzieci. Włączają się mu na ten czas specjalne,
    żółte, migające koguty. I co? I nic. Nie widziałem jeszcze samochodu,
    który zgodnie z przepisami zatrzymałby się za autobusem, wszyscy równo
    go omijają, przekraczając przy tym podwójną ciągłą. I na to nie mocnych.

    Nie ma dla naszych kierowców innych metod jak progi. Tylko odniesienie
    do kieszeni skutkuje. Piszę naszych kierowców, bo na przykład już za
    granicą, u Słowaków, większość przejazdów przez wsie ma ograniczenie do
    40 km/h. I jedynymi, którzy tego nie przestrzegają są Polacy. I Słowacy,
    Węgrzy, Niemcy czy Czesi jadą przez tę wieś 40 km/h. Tylko my nie.
    Mamy coś we krwi.

    andy_nek