    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Date: Sat, 10 Apr 2004 10:02:47 +0200

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > jakos uzasadnisz?? biorac pod uwage ogol a nie margines

    moge...

    > i jaka jeszcze "mondrosc ludowa" napiszesz? ;)

    Na przyklad taka:

    Gospodarka nie jest po to, by produkowac "miejsca pracy".
    Czlowiek nie po to wspina sie na skaly by "czuc sie bezpiecznie"

    No i jescze bardzo niepopularna:

    Pieszy na drodze powinien pamietac "ze jest do zabicia"

    I tej ostatniej "maksymie" troche miejsca poswiece.
    NIE O TO CHODZI, by kierujacy pojazdami nie uwazali lub
    wrecz "polowali" na pieszych. Potracenie czlowieka to ZADNA RADOCHA.

    TO PIESZY dla swojego DOBRA powinien miec wbite w glowe zasade,
    ze wejscie na droge stanowi dlan smiertelne zagrozenie.
    Choc nikt IE CHCE go zabic, w kolizji FIZYCZNIE ucierpi bardziej ON,
    no chyba ze kierujacy straci samozachowawczy instynkt i wjedze w slup,
    by nie uszkodzic pieszego.

    No i jeszcze obiecane wyjasnienie..

    Jezdze duzo po Krakowie.
    WIELE progow nie jest bynajmniej przy szkolach ani w miejscach,
    gdzie ktos ma wieksze niz gdzie indziej szanse "wtargnac".

    Gdy bylem malu bylo duzo wypadkow potracen pieszych wychodzacych zza
    autobusow. Juz jako male dziecko uczono mnie, ze to SMIERTELNE ZAGROZENIE.
    Dzisiejsze pokolenie ma to we krwi i gdy juz wychodzi zza autobusu ostroznie
    powoli najpierw
    sprawdza, czy ktos nie jedzie.

    Dal dobra dziecka jest, by mu "wbic w glowe", ze na jezdnie wbiegac pod
    zadnym pozorem NIE WOLNO.

    Boguslaw