  • 1. Data: 2005-08-06 11:11:01
    Temat: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
    Od: "NeXuS" <g...@w...pl>

    Witam serdecznie Grupę i proszę o pomoc .

    Dwa dni temu zakupilem notebooka i po dokładnym zapoznaniu się z urządzeniem
    stwierdziłem , że nie odpowiada moim wymaganiom i jest dokuczliwy w
    użytkowaniu.
    czego powodem jest prawie non stop (99%) pracujący głośny wentylator , który
    nie
    pozwala się skupić na pracy . Jestem niezadowolony z zakupu ! Sprawdzenie w
    warunkach
    sklepowych było niemożliwe. Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!!
    (sic.)

    Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się do
    sklepu i
    poprosić o zwrot gotówki ???

    Proszę o odpowiedź , bo czas nagli ... :)

    Pozdrawiam serdecznie .

  • 2. Data: 2005-08-06 11:49:01
    Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "NeXuS" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czego powodem jest prawie non stop (99%) pracujący głośny wentylator ,
    > który nie
    > pozwala się skupić na pracy .

    Nie napisales gdzie go kupiles, bo jak w sklepie internetowym to masz 10 dni
    aby go oddac.

    BTW Czy to przypadkiem HP nx6110?

  • 3. Data: 2005-08-06 13:00:26
    Od: "NeXuS" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał

    > Nie napisales gdzie go kupiles, bo jak w sklepie internetowym to masz 10
    > dni aby go oddac.

    Witam .

    No fakt -zapomniałem ! Kupiłem w " normalnym" sklepie .

    BTW - Fujitsu Siemens

  • 4. Data: 2005-08-06 13:48:21
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > No fakt -zapomniałem ! Kupiłem w " normalnym" sklepie .

    Jesli jestes konsumentem to mozesz sprobowac ugryzc problem i sprzedawce
    ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (Dz. U. Nr 141, poz.
    1176), a konkretnie przepisami o niezgodnosci towaru z umowa, ale moim
    zdaniem szanse sa niewielkie, chyba ze przedawca zapewnial, ze to cichy
    model.

  • 5. Data: 2005-08-06 13:50:55
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "NeXuS" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > BTW - Fujitsu Siemens

    Jesli zalezy Ci na ciszy, na przyszlosc kupuj notebooki z technologia
    centrino.

  • 6. Data: 2005-08-06 17:36:15
    Od: "NeXuS" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w

    > Jesli zalezy Ci na ciszy, na przyszlosc kupuj notebooki z technologia
    > centrino.

    Ha , to miłe - dziękuję za poradę , ale właśnie to jest sławetne Centrino ,
    Sonoma
    czy jakoś tak ! Sodoma , bardziej pasuje - jeśli masz do kompletu Gomorę ,
    daj znać :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-08-06 18:16:02
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

> [...]
    > , Sonoma
    > czy jakoś tak ! Sodoma , bardziej pasuje - jeśli masz do kompletu Gomorę ,

    Na szczescie moj HaPek choc kreci wentylatorkiem caly czas tp robi to
    calkiem cicho. :)

  • 8. Data: 2005-08-06 18:31:56
    Od: "NeXuS" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał

    > Na szczescie moj HaPek choc kreci wentylatorkiem caly czas tp robi to
    > calkiem cicho. :)

    ZAZDROSZCZĘ !! !! !! :)

    POZDRAWIAM

  • 9. Data: 2005-08-07 11:15:22
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    NeXuS <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dokuczliwy w użytkowaniu. czego powodem jest prawie non stop (99%)
    > pracujący głośny wentylator, który nie pozwala się skupić na pracy .

    Piszesz ze to normalny sklep - inaczej niz przez "dogadanie sie"
    ze sprzedawca i wymiane na inny model raczej nic nie wywalczysz. Powoli
    zaczynam sie przekonywac, ze warto kupowac zdalnie nawet jesli sklep
    wysylkowy jest w tym samym miescie. 10 dni na poznanie wad i zalet sprzetu
    bywa nieocenione - w normalnym sklepie "na szybko" tego sie nie wychwyci.

    > Sprawdzenie w warunkach sklepowych było niemożliwe.

    Jakto niemozliwe? Laptop to nie pralka. Pdprowadozno Cie pod eskorta
    do drzwi zaraz po zaplaceniu rachunku? Inna sprawa, ze zadaje sobie sprawe,
    ze takie sprawdzanie w sklepie jest guzik warte, ale jednak mozliwe.

    > Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!! (sic.)

    Bo tak niestety jest.

    > Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się
    > do sklepu i poprosić o zwrot gotówki ???

    Nie. Mozesz co najwyzej probowac dogadac sie ze sprzedawca milo
    i grzecznie naswietlajac swoje priorytety co do wymagan stawianych
    notebookowi. Domyslam sie, ze nie zrobilest tego przed zakupem i sprzedawca
    nie zapewnial Cie ze ten model jest wyjatkowo cichy - wtedy masz punkt
    zaczepienia, ale pozostaje jeszcze kwestia dowodowa.

    > Proszę o odpowiedź , bo czas nagli ... :)

    jw. W praktyce w takich przypadkach na gruncie obowiazujacego prawa
    mamy zasade "widzialy galy co braly". Nie jest to mile, ale niestety tak
    jest. Co najwyzej czesc sklepow dbajac o swoja dobra opinie wprowadza
    mozliwosc wymiany sprzetu w ciagu pierwszych kilku dni, ale takiego
    prawnego obowiazku [tzw. pieciodniowki] od bardzo dawna nie maja.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 10. Data: 2005-08-08 07:00:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <X...@1...0.0.1>, Michal Bien wrote:
    > Piszesz ze to normalny sklep - inaczej niz przez "dogadanie sie"
    > ze sprzedawca i wymiane na inny model raczej nic nie wywalczysz. Powoli

    Skąd ten pesymizm jeśli nawet serwis przyznaje, że problem ten dotyczy
    danego modelu? Jeśli to istotnie uciążliwy hałas to nie powinno być MZ
    problemu z reklamacją.

    > Jakto niemozliwe? Laptop to nie pralka. Pdprowadozno Cie pod eskorta

    Dodatkowy argument za odstąpieniem od umowy. Pozostaje kwestia dowodowa.

    > Bo tak niestety jest.

    No i? Jako konsument mam się obowiązek wyznawać na pełnym spektrum oferty
    producentów laptopów, czy jak? :)

    Możesz przynajmniej spróbować o ile ten hałas to faktycznie coś
    uciążliwego dla potencjalnie większej liczby klientów niż Twoja skromna
    osoba. W moim 4'ro-letnim dellu (żadne centrino oczywiści) hałas
    wentylatora mi nie przeszkadza.

    > jw. W praktyce w takich przypadkach na gruncie obowiazujacego prawa
    > mamy zasade "widzialy galy co braly". Nie jest to mile, ale niestety tak
    > jest. Co najwyzej czesc sklepow dbajac o swoja dobra opinie wprowadza

    E-tam. Zależy czy mówimy o czyimś widzimisie czy o faktycznej niezgodności
    z umową.

    --
    Marcin