eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[PORD] Linia ciągła przed przejazdem kolejowym bez żadnego znaku › Re: [PORD] Linia ciągła przed przejazdem kolejowym bez żadnego znaku
  • Data: 2010-01-17 06:37:44
    Temat: Re: [PORD] Linia ciągła przed przejazdem kolejowym bez żadnego znaku
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-17 00:13, Buster pisze:
    > Witam.
    > Ciekawi mnie jedna kwestia. Jak się należy zachować w takiej sytuacji.
    > Jest sobie przejazd kolejowy z zaporami i światłami. Tuż przed
    > przejazdem machnięta jest linia ciągła w poprzek (linia bezwarunkowego
    > zatrzymania??). Jednak nie ma żadnego znaku STOP. Czy konieczne jest
    > zatrzymanie się przed tą linią?? Czy wyznacza ona miejsce zatrzymania
    > się w przypadku opuszczonych zapór ew. sygnalizowania nadjeżdżania pociągu?

    § 89. 1. Znak P-12 ,,linia bezwzględnego zatrzymania
    -- stop" wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu
    w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.

    więc póki nie wisi znak STOP albo STÓJ - cośtam to linia jest
    teoretycznie bezużyteczna. Tyle, że w polskich realiach spotyka się
    samotne linie P-12 czy też P-13 tam, gdzie powinny być również znaki
    pionowe, więc raczej należy ją traktować jako STOP i zatrzymać się
    bezwzględnie, żeby nie wyjść na Kuliga.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek