  • 11. Data: 2005-03-04 09:43:37
    Temat: Re: POMOCY!!!!!!
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 3 mar o godzinie 22:34, na pl.soc.prawo, Beniamin napisał(a):

    > Dla sądu na razie nie ma drugiej osoby, a ciąża teoretycznie nie kosztuje
    > wiele. Lepiej zaczekac na poród.

    Z tym się zgodzę.

    > Po drugie piszę jeszcze raz - to są alimenty w wysokości 150zł.

    Czyli tyle znajduje się dziennie na ulicy?
    Bo nie rozumiem inaczej co to znaczy 'tylko 150'. Skąd w naszym kraju kilak
    milionów rodaków żyjących na granicy ubóstwa?
    Na pewno do nich nie zaliczają się 'papugi' ani inne kasty zasranych
    złodziei.

    > Jeżeli dziewczyna jest młoda i zdrowa to może (według sądu) spokojnie
    > zarobić na siebie, dziecko i 150zł alimentów.

    Jestem jeszcze dosyć młody - niech ŚĄD da mi zarobić 10 000,00 PLN - mże
    byc brutto ;)

    > Zwłaszcza, że na dziecko może wystąpić o alimenty od ojca dziecka.

    Ale jako MATKA musi swojemu dziecku TAKŻE zapewnić taką samą część jak
    biologiczny ojciec dziecka które się urodzi. A ponadto ewentualne alimenty
    NA DZIECKO są na .... potrzeby życiowe dziecka, a nie na to by matka
    płaciła otrzymanymi alimentami, alimenty na swojego ojca.
    Zgodzisz się ze mną w tej materii ??

    --
    Herbi
    04-03-2005 10:42:56

  • 12. Data: 2005-03-04 11:43:35
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > NA DZIECKO są na .... potrzeby życiowe dziecka, a nie na to by matka
    > płaciła otrzymanymi alimentami, alimenty na swojego ojca.

    Obowiązek alimentacyjny ma zarówno wobec dziecka, na kóre decydując się
    zdecydowała się równiez na obowiązek łożenia na jego utrzymanie, jak i ojca,
    który ją utrzymywał przez szereg lat, niezaleznie od tego czy obecnie jest
    alkocholikiem czy nie. Jedyną możliwością w takim przypadku jest wykazanie,
    że płacenie alimentów byłoby rażąco sprzeczne z zasadami współżycia
    społecznego (np. ojciec kiedyś się uchylał od alimentów na nią i nie łożył w
    żaden sposób na jej utrzymanie, itp.), ale doświadczenie wskazuje, że na to
    był czas w czasie sprawy o ustalenie alimentów i raczej niewiele się tu da
    teraz zrobić. Natomiast obniżenie alimentów jest możliwe, choć przy tak
    niskiej ich kwocie nie sądzę, żeby się skończyło powodzeniem. Obiektywnie
    niskiej, choć rozumiem, że dla wielu może być problemem i taka kwota.

    Pozdrawiam,
    Beniamin