  • Date: Fri, 19 Mar 2004 00:13:33 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat

    On 18/03/2004 20:05, Piotr Adaszyński wrote :

    > Jakie było moje zdziwienie gdy dzisiaj po powrocie ze szkoły zobaczyłem
    > liścik miłosny od PKP (zresztą reszta osób , która podróżowała ze mną też
    > dostała). Po otwarciu koperty zobaczyłem piękny rachuneczek na 124,64 zł. W
    > czym :
    > 122,07 zł - opłata dodatkowa za przejazd na trasie Rawicz - Leszno
    > 1,25 zł - odsetki ustawowe naliczane od dnia: 2004-02-14 !!!!!
    > 1,32 zł - koszty wezwania
    >
    > I w tym miejscu zwracam się do was z pytaniami:
    > Czy wszystko przebiegło zgodnie z prawem ? Czy PKP miało prawo wystawić w
> [...]

    To nie jest mandat, mandaty wystawia policja, straż miejska, SOK itp. To
    jest wezwanie do zapłaty za usługę którą zawarłeś wsiadając do pociągu z
    PKP SA a za którą nie zapłaciłeś. Sposób realizacji zapłaty za usługę
    reguluje regulamin przewozowy PKP SA (czy jak to się w PKP SA nazywa) na
    który się zgodziłeś zawierając umowę przejazdu wsiadając do pociągu.
    Szanse wygrania sporu z PKP SA -- znikome.
    Szanse niepłacenia i czekanie aż sprawa przyschnie -- niewielkie: od
    momentu uzyskania orzeczenia sądowego (dla PKP SA trywialne)
    przedawnienie wynosi 10 lat -- pracę już wtedy mieć będziesz to Ci ściągną.
    Na przyszłość nie kradnij.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Crime does not pay ... as well as politics. (Alfred E. Newman)