eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[PA] Sprzedaż materiałów (z prawami aut., sic!) przez osobę nieuprawnioną. › Re: [PA] Sprzedaż materiałów (z prawami aut., sic!) przez osobę nieuprawnioną.
  • Data: 2007-07-04 21:41:03
    Temat: Re: [PA] Sprzedaż materiałów (z prawami aut., sic!) przez osobę nieuprawnioną.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04.07.2007 Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> napisał/a:
    > Art. 29.
    > 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki
    > rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie
    > uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami
    > gatunku twórczości.
    > Kompilacja cytatów jest "samoistną całością". Możliwe też, że pojedyncze
    > cytaty w ogóle nie są utworami albo nie podlegają ochronie, wprzypadku
    > autentyki.pl:

    MZ nie jest spełniony drugi warunek konieczny - wymagany zakres. Nie jest
    to na pewno analiza krytyczna, wyjaśnienie czegokolwiek (w rozumieniu tego
    art), nie służy też nauczaniu. Wątpie czy jest to także okreslony gatunek
    twórczości.

    > Art. 4.
    > Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego: ...
    > 4) proste informacje prasowe.

    W większości przypadków to nie są proste informacje prasowe.

    > serwisy mogą IMHO 0stanowić przedmiot PA tylko jako *kolekcja*, bo
    > cytaty mieszczą się w artykule 29. Zobacz np. http://pl.wikiquote.org -
    > jeden z projektów typu Wikipedia, na którym powstają kolekcje cytatów na
    > licencji GFDL, chociaż same cytaty pochodzą w przeważającej ilości z
    > utworów chronionych.

    Najprawdopodobniej wikiquote miesci się w zakresie art.29 ale już sam
    mechaniczny zbiór cytatów, jak ten na który przelotnie zerknąłem na
    bash.cośtam, MZ nie.

    Część z tych tekstów nie jest zapewne utworami w świetle PA, ale część
    raczej jest.

    > pokrzywdzonym jestem ja?

    Oszustwo nie - wada prawna.

    --