  • 11. Data: 2006-06-15 05:22:01
    Temat: Re: Otwórzcie IPN
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    >. Być może po prostu nie ma akt Twojego dziadka, ale szanowny Instytut
    > nie może tego po prostu napisać, bo jest to niezgodne z ich ideologią.

    Może i akta są, ale o przejrzenie akt wnosi nieuprawniona osoba. Dziadek od
    kilkunastu lat nie żyje, więc nie mógł wnosić o statut pokrzywdzonego.Więc
    jakim prawem wnuczek chce wejść w prawa pokrzywdzonego ? Może potrzebna jest
    jakaś inna procedura, żeby te akta przejrzeć, ale to trzeba ustalać w IPN.
    ZiPi

  • 12. Data: 2006-06-15 07:50:15
    Od: " adad77" <a...@g...pl>

    > Może i akta są, ale o przejrzenie akt wnosi nieuprawniona osoba.
    ..
    > jakim prawem wnuczek chce wejść w prawa pokrzywdzonego ?
    > Może potrzebna jest jakaś inna procedura, żeby te akta przejrzeć,
    > ale to trzeba ustalać w IPN.
    Art. 30 p.3:
    We wniosku, który składa się osobiście, należy umieścić deklarację o statusie
    wnioskodawcy (pokrzywdzony w rozumieniu art. 6 ust. 1 albo osoba najbliższa w
    rozumieniu art. 6 ust. 2) oraz podać dane ułatwiające odnalezienie
    dokumentów. Przyczyna żądania informacji nie musi być podana.

    Wniosek był złożony zgodnie z procedurą.
    Ustawa nie precyzuje kto jest osobą najbliższą.
    W praktyce to wyglądało tak, że wymagali ode mnie oryginału aktu zgonu.

  • 13. Data: 2006-06-15 08:21:49
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > jakaś inna procedura, żeby te akta przejrzeć, ale to trzeba ustalać w IPN.

    Wnuczek może wejść w prawa pokrzywdzonego ponieważ jest osobą najbliżsżą.
    Następna sprawa. W każdej normalnej instytucji, jeśli odmawia się jakiegoś
    prawa to zwykla uzasadnia się to. Można dla przykładu napisać "status
    pokrzywdzonego nie przysługuje ponieważ .. " Na tym drobnym przykładzie
    widać jak daleko nam do normalności.

    Grzech

  • 14. Data: 2006-06-15 12:42:30
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    > Wnuczek może wejść w prawa pokrzywdzonego ponieważ jest osobą najbliżsżą.
    > Następna sprawa. W każdej normalnej instytucji, jeśli odmawia się jakiegoś

    Pokrzywdzonymi są także najbliżsi ofiary przestępstwa, m.in.: rodzice,
    dzieci, współmałżonek (także konkubent czy konkubina) oraz rodzeństwo.
    Wszystkie osoby najbliższe w rozumieniu prawa wymienia art. 115 par. 11
    kodeksu karnego.

  • 15. Data: 2006-06-17 15:15:06
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik " adad77" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ustawa nie precyzuje kto jest osobą najbliższą.
    > W praktyce to wyglądało tak, że wymagali ode mnie oryginału aktu
    > zgonu.

    "wstępny" i "zstępny" jest osobą najbliższą.Ponieważ to jest twój
    dziadek - jesteś osobą najbliższą i co do tego nie ma żdanych wątpliwości.

    akala