  • 11. Data: 2002-05-25 19:14:08
    Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 May 2002, Tomasz Śląski wrote:

    >+ <s...@p...onet.pl> napisał:
    [...]
    >+ A jestes pweien ze FSB masz ustawione na 266 Mhz ?
    >+ Niektóre płyty maja zwore do ustawienia FSB.

    A niektóre po rozebraniu ustawiają "w dół" programowo.
    Prawda, alarm "sprzedali mi Durona" znam z autopsji :)

    >+ Zdejmij wiatrak i zobacz, co masz na rdzeniu proca wygrawerowane.

    1. Athlona łatwo wyszczerbić. A ponieważ nikt nie chce dyskutować
    jeśli procesor ma "uszkodzenie mechaniczne" to... ostrożnie.
    Znany mi jest ze słyszenia przypadek awantury, bo serwis
    dystrybutora stwierdził że opisywane objawy błędów spowodowane
    są własnie owym uszkodzeniem :>

    >+ Nie zapomnij zakladajac wiatrak z powrotem posmarowac lekko rdzeń
    >+ proca pasta przewodzaca ciepło, bo bedzie sie przegrzewał.

    2. Athlona łatwo "zasmarować". A pomazanego dystrybutorzy jak wyżej...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-05-25 20:06:19
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    On Sat, 25 May 2002 00:24:57 +0200,
    HaNkA ReDhUnTeR <h...@i...pl> wrote:

    > Ps. Czyzby to oslawiona firma Monell?

    Monell, Monell... skąd ja znam tą nazwę... to chyba ta firma w której
    oferowali mi komputer za "x" zł a gdy już zamawiałem zrobiło się
    nagle z tego "y" gdzie "y" > "x"... jaka szkoda, że wtedy powiedziałem
    "dziękuję" i poszedłem kupić komputer gdzie indziej ;)

    A w temacie... pytanko do kolegi który założył wątek - rozmawiałeś już z
    nimi? Może nie będą robić problemów? Bywa, że w ramach testów wsadza się
    do zestawu najróżniejszy sprzęt - ktoś mógł po prostu zapomnieć po
    testach zmienić na oryginalny. Jeśli jednak będą robić Ci wstręty
    to pozostaje Ci chyba jedynie awantura i nadzieja, że będą woleli
    oddać niż się kłócić...

    --
    Marcin Wieczorek
    i...@g...pl

  • 13. Data: 2002-05-25 20:21:13
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > testach zmienić na oryginalny. Jeśli jednak będą robić Ci wstręty
    > to pozostaje Ci chyba jedynie awantura i nadzieja, że będą woleli

    Nie wiem jak zareaguja.
    Komputer odebralem z serwisu w piatek po poludniu (musialem sie zwolnic z pracy
    na godzine), a podmiane zauwazylem wieczorem.
    Bede z nimi rozmawial w poniedzialek.
    I bylbym pewien siebie, gdyby to wszystko bylo opieczetowane przez nich.
    A tu kiedy zauwazylem nieprawidlowosc - otworzylem komputer i okazalo sie, ze
    tym razem nic nie nakleili.
    Dlatego wlasnie szukalem porady, nie wiem jak z nimi rozmawiac.

    Darek

  • 14. Data: 2002-05-25 22:37:08
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Przy odbiorze stwierdzono, ze wszystko juz dziala, ze wymieniono plyte glowna.
    > Poprosilem o wlaczenia komputera, wlaczono go, dzialal wiec zaakceptowalem.
    > Wieczorem podlaczylem komputer w domu i okazalo sie, ze zostalem oszukany.
    > Zamiast procesora AMD XP 1700 dostalem AMD Athlon 1100, a wiec sporo wolniejszy.
    > Teraz sprawdzalem, na procesorze nie ma nawet ich nalepek, wiec
    > pewnie kiedy tam sie zglosze beda chcieli utrzymywac, ze je zdjalem,
    > a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.
    > Jakie kroki moge przedsiewziac aby odzyskac to za co zaplacilem?

    Jezeli czujesz sie oszukany i potrafisz to oszukanie uprawdopodobnic
    i potrzebujesz sadowej ekspertyzy to napisz na privat.

    Mysle ze na obecnym etapie wystarczy rozmowa telefoniczna z szefem
    serwisu.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 15. Data: 2002-05-26 07:08:50
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    Dnia 24 May 2002 22:48:47 +0200 w artykule <0...@n...onet.pl>
    s...@p...onet.pl <s...@p...onet.pl> napisano co następuje:
> [...]
    >pewnie kiedy tam sie zglosze beda chcieli utrzymywac, ze je zdjalem,
    >a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.

    A jesteś absolutnie pewien, że to nie XP1700? Już ktoś to mówił w tym
    wątku, a ja Ci powtórze: możesz mieć źle ustawioną jedną zafajdaną zworkę
    na płycie i XP1700 będzię się zachowywał dokładnie jak 1100 i tak będzie
    identyfikowany. Sam mało co nie tachałem swojego klamota do sklepu właśnie
    z tego powodu. Oprogramowanie i bios pokazywały że to athlon 1100, a
    potem pogrzebałem na płycie i stał się cud: zrobił się piękny i rasowy XP
    1700.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2002-05-26 08:44:44
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > z tego powodu. Oprogramowanie i bios pokazywały że to athlon 1100, a
    > potem pogrzebałem na płycie i stał się cud: zrobił się piękny i rasowy XP

    Bardzo bym chcial, zeby wlasnie tak sie okazalo.
    Ze to tylko pomylka.
    Ale nie chce sam szukac czegos w komputerze, ktory jest na gwarancji.
    Jednak kiedy pomysle, ze taraz nie nalepili stickersow, to przchodzi do glowy
    mysl, ze to moglo byc celowe. Jutro zobacze.
    Na pewno napisze tu o wynikach wizyty w serwisie.

    Darek

  • 17. Data: 2002-05-26 11:44:16
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    Dnia 26 May 2002 10:44:44 +0200 w artykule <7...@n...onet.pl>
> [...]
    >mysl, ze to moglo byc celowe. Jutro zobacze.
    >Na pewno napisze tu o wynikach wizyty w serwisie.

    To napisz jeszcze póki co dokładnie (producent, typ etc) co to za płyta.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2002-05-26 19:25:36
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > przchodzi do glowy
    > mysl, ze to moglo byc celowe. Jutro zobacze.
    > Na pewno napisze tu o wynikach wizyty w serwisie.

    Erhkmmmm... Nie zebym sie czepiał, ale widze pewną niespójność w
    Twoich "zeznaniach".
    Piszesz, ze nie ma stikersa na procku - żeby to stwierdzic, musiałeś
    zajrzec do srodka obudowy (w zdaniu cytowanym powyżej wzbraniasz sie
    przed tym). Idąc dalej, musiałes zdjac_wiatrak_i_wyjąć procesor, zeby
    zobaczyć czy w istocie jest nieoznaczony (nalepki bywaja rownież od
    spodu). W takiej sytuacji rzut oka na rdzeń wyjaśniłby wszystko.

    Ja jednak upierałbym sie przy doglebnym sprawdzeniu, czy rzeczywiscie
    masz wszystko OK ustawione - nie dalej, jak wczoraj sąsiad przyszedł
    do mnie niepocieszony z Athlonem 1400 na plycie MSI K7T - komunikat
    biosu "Athlon 1000 found" przypomniał mi o zworce...

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 19. Data: 2002-05-26 19:32:51
    Temat: [OT] Re: Oszukany w serwisie komputerowym
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]

    [...]

    > 2. Athlona łatwo "zasmarować". A pomazanego dystrybutorzy jak

    Zgadza sie, ze dłubanie w klamotach komputrowych, zwlaszcza przy
    AMD-kach, wymaga jako takiej wprawy i ostrożności - wiec jesli ktos
    nie czuje sie na siłach nie powinien tego sam robić ;)

  • 20. Data: 2002-05-27 09:58:23
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Wieczorek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

    Monell, Monell... skąd ja znam tą nazwę... to chyba ta firma w której
    oferowali mi komputer za "x" zł a gdy już zamawiałem zrobiło się
    nagle z tego "y" gdzie "y" > "x

    Tiaaa, widzę ze ta firma niezmiennie trzyma "poziom". Niezmiennie niski:-))
    Ciagle mnie zadziwia fakt, ze oni nadal egzystują na rynku:-)))

    HaNkA